شکارهای وزارت اطلاعات، پلیس آگاهی و نیروی انتظامی
اینجا پهناورترین استان ایران است، استانی همجوار با دو کشور. کشورهایی با مرزهای در اختیار باد. بیکاری و خشکسالی‌های سالیان اخیر به همراه رها شدن مرزها توسط کشورهای همسایه این خطه، بازاری مناسب برای برخی قاچاقچیان فراهم نموده است؛ قاچاقی که مانند موریانه به جان اقتصاد کشور افتاده است.
کد خبر: ۳۱۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 16 October 2016
معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت فردی که اقدام به قاچاق 34 هزار و 800 لیتر گازوئیل با یک دستگاه تانکر مخصوص حمل گاز مایع LPG کرده بود در نزدیکی پلیس راه زاهدان - خاش از سوی ماموران گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد.
 
بارنامه جعلی بود
محمد حسین اشرفی ادامه داد: پرونده این تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ارسال شد که با توجه به استعلامات صورت گرفته جعلی بودن بارنامه محرز و متخلف نیز اتهامات وارده را پذیرفت.
وی تصریح کرد: در این رابطه بعد از صدور رای ضمن ضبط سوخت های مکشوفه متهم به پرداخت 397 میلیون و 903 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.
معاون اجرایی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به رسیدگی به پرونده قاچاق سوخت در ایرانشهر،افزود: ماموران پلیس آگاهی مستقر در ایست بازرسی چابهار - سرباز به یک خودروی تانکر مشکوک شده که در بازرسی از آن 25 هزار و 100 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط شد.
اشرفی افزود: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر اقدامات مربوط به رسیدگی پرونده را آغاز که با استعلام و بررسی های صورت گرفته تخلف محرز و علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه، متخلف به میزان 316 میلیون 184 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.
 
کشف محموله قاچاق برنج پاکستانی
همچنین رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر از دستگیری قاچاقچی برنج خبر داد و گفت پلیس آگاهی شهرستان در حین گشت زنی در محور سرباز به ایرانشهر به یک خودروی پژو مشکوک شدند که با بررسی صورت گرفته مقدار 1 تن برنج قاچاق که از پاکستان وارد کشور شده بود کشف گردید
مهدی کیخا افزود: پس از اینکه پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد اقدمات توسط شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر آغاز که با بررسی های صورت گرفته واینکه متهم هیچ گونه مدارکی دال بر قانونی بودن حمل کالا ارائه ننمود شعبه اقدام به صدور رأی مبنی بر ضبط 1 تن برنج مکشوفه و محکومیت متخلف به میزان 30 میلیون ریال در حق دولت نمود.
 
کشف محموله قاچاق لیموترش
در خبری دیگر رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان میرجاوه از کشف لیمو ترش قاچاق در آن شهر خبر داد و گفت : مأمورین هنگ مرزی میرجاوه مستقر در بازارچه بدوکی در حین کنترل بارهای وارداتی به کشور با 630 کیلوگرم لیمو ترش که بصورت غیر قانونی در حال حمل بود روبرو شدند
مرتضی بزی اله ری افزود : با توجه به اینکه متهم مستندات و مدارکی نتوانست ارائه دهد و حمل غیر قانونی کالا نیز محرز بوده است شعبه اتهام وارده را مسلم دانسته و علاوه بر ضبط میوه های مکشوفه به نفع دولت متخلف را به میزان 32 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار