مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص عدم استقبال مردم در بهره گیری از خانه های احداث شده در بلوچستان گفت: این خانه ها با توجه به اینکه برخی از روستاها در مسیر رودخانه ها بوده و یا در خانه ها بر اثر سیل و بارندگی خراب شده بود در محلی مطمئن احداث شد اما به دلیل نبود امکاناتی نظیر آب و برق از آنها استفاده نشده است.
کد خبر: ۳۱۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 16 October 2016

ملک سالاری در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: این خانه ها با پیگیری انجام شده، هم اکنون در حال برق رسانی و آب رسانی توسط شرکت های مربوطه هستند و خانواده ها درحال سکنی پذیری در منازل خود می باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در اکثر روستاهای استان، اظهار کرد: تهیه طرح‌های هادی روستایی بالای 20 خانوار در سیستان و بلوچستان تا پایان سال مالی جاری به پایان خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: 2 هزار و 436 طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار تاکنون در سطح این استان تهیه شده است.

وی گفت: 10 هزار و 800 فقره سهمیه جدید مسکن روستایی به این استان اختصاص یافته که به دنبال آن سقف اعتبارات از 15 میلیون به 18 تا 20 میلیون افزایش یافته است.

سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روستاهای استان نماد اصیل هویت فرهنگ مردم استان هستند و حفظ آنها به عنوان میراث فرهنگی محسوب می‌شود، تلاش‌های بنیاد بر این است که هویت روستاها با اجرای طرح‌های هادی حفظ و ماندگار شود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن 51درصد جمعیت روستا نشین، روستایی ترین استان کشور است و براین اساس باید روند توسعه روستاهای این خطه از کشور بیش از دیگر نفاط مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار