دادستان شهرستان خاش گفت: تلاش برای کاهش اختلافات و پیشگیری از وقوع جرم از اولویتهای مهم دستگاه قضائی محسوب می گردد.
کد خبر: ۳۱۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 16 October 2016

رضا حکمتیان در جلسه ای که به اهتمام فرمانداری، حوزه دادستانی عمومی و انقلاب، شورای تامین و معتمدان و بزرگان طائفه شهنوازی به منظور هم اندیشی و بررسی پرونده های قتل این طایفه در فرمانداری خاش تشکیل شده بود افزود: با تحویل مرتکبین جرم به مراجع قضائی، و حضور افراد مجرم بصورت خود معرف و نیز اخذ گذشت شکات پرونده ها تخفیفات لازم برابر قانون داده می شود.

وی اظهار داشت: نقش علما، بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان برای حل مشکلات و کاهش دادن اختلافات و کمک به برقراری صلح و سازش و تامین امنیت ارزشمند می باشد.

حکمتیان بیان کرد: در شورای حفاظت و پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خاش تلاش می شود از ظرفیتهای منطقه در جهت جلوگیری از قتل ها و آسیبهای بیشتر به جامعه بهره گرفته شود تا آرامش در جامعه حاکم گردد.

محسن قلندرزهی نماینده دادستان و دبیر ستاد حفاظت اجتماعی و شورای صلح شهرستان خاش نیز گفت: احساس مسئولیت علما، بزرگان و معتمدان در کنار تلاش مسئولان از وقوع جرائم خشن جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت: هدف مهم از تشکیل شوراهای حفاظت از وقوع جرم هم اندیشی و تبادل افکار برای رسیدن به هدفی است که در آن کاهش اختلافات مدنظر می باشد.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش هم بیان کرد: تلاش دولت بر این است که در سایه امنیت خدمات گسترده و چشمگیری را در منطقه انجام دهد و این میسر نیست مگر اینکه اقشار مختلف جامعه پای کار بیایند و با احساس تکلیف موارد اختلافی را به سمت سازش سوق دهند.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته صلح و شورای حفاظت اجتماعی از الزامات مهم در منطقه محسوب می گردد که قطعا با تشکیل آن و استفاده از ظرفیتهای علما و بزرگان و معتمدان می توانیم به نتایج مورد دلخواه برای کاهش دادن آسیبهای اجتماعی و ناهنجاری ها برسیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار