استاندار سیستان وبلوچستان در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی
استاندار سیستان و بلوچستان در سیزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان با دستور کار بررسی سند راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طرح جامع نقشه دو پایانه مرزی "ریمدان و پیشین" با تعیین جایگاه حکومتی و بخش خصوصی تدوین شود.
کد خبر: ۳۱۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 17 October 2016
لزوم تدوین طرح جامع پایانه‌های مرزی ریمدان و پیشین/ مدیران استان با رسانه‌ها همکاری کنند 
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی با اشاره به  تجهیز و تامین زیرساخت پایانه‌های مرزی بین المللی از جمله تامین دستگاه «ایکس ری» افزود: با توجه به  تعریف نقش مردم در اقتصاد مقاومتی، تامین زیرساخت پایانه های مرزی استان با مشارکت سرمایه گذاران  داخلی و خارجی هدف گذاری شود.
 
 تشکیل کمیسیون توسعه تجارت الکترونیک
وی با توجه به اختصاص 100 هزار میلیارد تومان برای توسعه ICT در کشور تاکید کرد: استان استعداد دریافت 4 درصد از این میزان برای توسعه تجارت الکترونیکی را داراست و برای تحقق این هدف یک کمیسیون ویژه در استان تشکیل شود. استاندار اضافه کرد: همچنین یک کمیسیون ویژه نیز برای توسعه پرورش ماهی در قفس تشکیل و بطور جدی پیگیری لازم صورت بگیرد.
 
برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت پذیرش گردشگر از کشور همسایه
وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نسبت به افزایش ظرفیت پذیرش گردشگر از کشور همسایه با مشارکت آستان قدس و اداره کل اوقاف اقدام نماید و همچنین جایگاه بهداشت و درمان ، میراث فرهنگی، جهاد سازندگی و دامپزشکی در این طرح مورد توجه قرار بگیرد. استاندار سیستان و بلوچستان رشد 200 درصدی مجتمع های خدمات بین راهی استان را در راستای افزایش خدمات رفاهی به مسافران و گردشگران قابل توجه ارزیابی کرد.
هاشمی اظهار داشت: این اداره کل در طرح اقتصاد مقاومتی علاوه بر توسعه مبادلات کالا از طریق شبکه حمل و نقل زمینی با وجود شش فرودگاه در سطح استان افزایش سطح مبادلات تجاری از طریق شبکه هوایی را هدف گذاری کند.
نماینده عالی دولت در استان خاطر نشان ساخت: نیروگاه ایرانشهر تا پایان سال به سوخت گاز مجهز شود در غیر اینصورت 2 میلیون لیتر سوخت "نفت –گاز" آنها قطع و برای صادرات برنامه ریزی می شود.
وی با اشاره به 51 درصد جمعیت روستاییان استان ،تهیه طرح تامین سوخت روستائیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مناطقی برای خدمات رسانی و دسترسی مردم روستاها با هدف افزایش خدمات رفاهی در نظر گرفته شود. وی همچنین از شرکت برق منطقه ای استان خواست طرح کاهش مصرف برق را تهیه کند.
 
تاکید بر ارتباط بیشتر با رسانه ها
هاشمی استاندار خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: با خود انتقادی و استفاده از خرد جمعی فعال برخورد کنید و گزارش عملکرد و فعالیت ها را از طریق رسانه ها به جامعه وظیفه خود بدانید. وی اضافه کرد: چگونگی ارتباط مدیران با گروههای مرجع تدوین شود و هر هفته یک مدیر با خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی نشست داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار