سخنگوي نيروي انتظامي، گزارشي اجمالي از عملکرد ناجا در ايام محرم را تشريح کرد.
کد خبر: ۳۱۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۷ 17 October 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سرداردکتر سعيد منتظرالمهدي در تشريح عملکرد نيروي انتظامي در دهه اول محرم، گفت:‌ در دهه اول محرم پليس در تامين امنيت حداکثري هموطنان با تمام توان در خدمت عزاداران بود.

وي با بيان اينکه از مدتها قبل از آغاز محرم، نيروي انتظامي با برپايي جلسات مختلف با ساير دست اندر کاران قرارگاه مرکزي اربعين از جمله وزارت کشور، هلال احمر، سپاه، وزرات بهداشت و درمان، سازمان تبليغات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ... برنامه ريزي هاي دقيقي را در اين خصوص انجام داده است، ادامه داد:‌ ناجا تمام توان خود را در راستاي هر چه با شکوه تر برگزار شدن اين پويش عظيم مردمي که در هميشه تاريخ استوار، جاري و ساري است، به کار گرفته است.

به گفته سخنگوي ناجا، پليس از قبل با تعيين و تشريح وظايف و ماموريت هاي مربوط به يگان‌هاي عملياتي درگير ماموريت، به گونه‌اي نظم و امنيت پرچم داران نهضت حسيني را در ايام محرم بر عهده گرفت که کوچکترين هتک حرمتي به اين آيين جاودانه مذهبي وارد نشد و عزاداران با فراغ بال و در کمال امنيت، نظم و آرامش عزاي حسيني را برگزار کردند.

همکاري پليس با بيش از 100 هزار هيات

وي با بيان اينکه نيروي انتظامي پيش از اين ايام با تهيه و ابلاغ طرح ويژه آمد و شد، براي ايجاد تسهيلات و روان‌سازي تردد به حدود يکصد هزار هيات، تکايا و همچنين دسته جات عزاداري، امنيتي مثال زدني را برقرار کرد، گفت:‌ اشرافيت و ارتقاي آمادگي عملياتي در مرزهاي کشور، تشديد مراقبت از مرزها با بهره گيري از امکانات و ظرفيت‌هاي موجود و نيز هوشياري کامل در جلوگيري از ترددهاي غيرمجاز در نوار مرزي عليرغم تمام تهديدها، برخورداري از امنيت دو طرفه با نشست‌هاي مشترک در سطوح مختلف مرزبانان درجه يک کشورهاي هم مرز با هدف ارتقاي تعاملات و ديپلماسي بين کشورها تنها بخشي از اقداماتي هستند که در قبل، حين و بعد از ايام عزاداري توسط مرزباني انجام گرفت.

سخنگوي ناجا از بکارگيري بيش از 30 هزار نيروي ويژه انتظامي - عملياتي – ترافيکي و خبر داد و افزود:‌طي اين مدت پيشگيري از اعمال خرافي با شناسايي افراد موثر و محرک نيز تشديد شد.

وي با اشاره به اجراي طرح‌هاي مبارزه با سارقان به ويژه در محيط پيراموني محل‌هاي برگزاري مراسم ها از تشديد فعاليت پليس 110 و ايست بازرسي ثابت خبر داد و گفت: با داير کردن بالغ بر ده‌ها ايست و بازرسي موقت در مناطق مختلف در کليه استان‌ها، يکي از مثال‌زدني‌ترين امنيت‌ها در ايام عزاي امام حسين عليه السلام رقم خورد.

کاهش چشمگير جرائم در دهه اول محرم

به گفته منتظرالمهدي، در برخي از حوزه‌ها و جرايم از جمله وقوع سرقت مسلحانه، سرقت از مغازه، سرقت از منزل، سرقت به عنف، تجاوز به عنف، کيف قاپي، وقوع شرارت همچون چاقو و قمه کشي و نزاع و درگيري اعم از فردي و دسته جمعي در دهه اول محرم نسبت به 10 روز قبل به ترتيب چهار، 11 ، هفت، 15 ، 17 ، 35 ، 26 و 11 درصد کاهش داشته و البته در کل وقوع سرقت‌هاي مهم در اين مدت با کاهش 11 درصدي همراه بوده است.

وي ادامه داد:‌ همچنين با متصور بودن عمليات تروريستي توسط گروهک‌هاي تکفيري در استان فارس، با مشارکت و همکاري ماموران اطلاعات استان بلافاصله طرح هاي کنترل اطلاعاتي و انتظامي توسط پليس در سراسر استان به مرحله اجرا در آمد و در همين راستا، گروهي از تروريست‌ها در يکي از شهرستان‌هاي جنوبي استان فارس در حال تهيه مقدمات عمليات تروريستي بودند که بلافاصله تيم‌هاي ويژه عملياتي پليس در چند عمليات ضربتي 11 نفر را دستگير و از ادامه فعاليت آن ها جلوگيري به عمل آوردند.

به گفته وي، در اين عمليات پيش دستانه بيش از ده‌ها دستگاه خودرو و موتورسيکلت بازبيني و توقيف شد و بالغ بر بيش از يکصد کيلوگرم مواد منفجره و متعلقات مربوطه و يک قبضه سلاح جنگي کشف و ضبط شد.

منتظرالمهدي اضافه کرد: در حوزه پليس گذرنامه در دهه محرم به منظور تسريع در خروج زائرين براي عزيمت به کربلاي معلي با افزايش 65 درصدي خروج از گيت‌هاي مرزهاي شلمچه، چزابه، و مهران براي زيارت روبرو بوديم که در کمتر از 72 ساعت بالاي 16 هزار گذرنامه صادر و زايرين بدون کوچکترين مشکلي اعزام شدند.

سخنگوي ناجا در خصوص اقدامات پليس در تهران بزرگ نيز گفت: توجه به هيئات و تکايا و دسته جات عزاداري، استفاده از همياران محرم پليس، حضور عوامل پليس در هيات به صورت محسوس و غيرمحسوس، تماس مردمي با پليس 110، شناسايي ايستگاه‌هاي صلواتي و نظارت بر ايستگاه‌ها با جانمايي درست که موجبات کمترين ترافيک را براي برگزار کنندگان عزاداري‌ها فراهم آورد.

سردار منتظرالمهدي همچنين با اشاره به برگزاري مسابقه فوتبال ايران و کره جنوبي در ورزشگاه آزادي، گفت: پليس، در سايه مشارکت سازمان‌ها ونهادها و جوانان عاشورايي، اشرافيت کامل بر برگزاري مسابقه فوتبال شب عاشورا داشت و خوشبختانه مسابقه هيچ حادثه و حاشيه‌اي نداشت و در کمال آرامش و با رعايت موازين شرعي برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار