مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با تسریع در سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی و ایجاد راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای، بندر چابهار می‌تواند به عنوان مرکز بزرگ تحرک اقتصادی جهانی ایفای نقش کند.
کد خبر: ۳۱۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 17 October 2016
بهروز آقایی افزود: با توجه به مزایای ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار و بهره‌برداری فاز اول آن در پایان سال جاری و اتمام فاز 2 در کمتر از دو سال آتی، ایران قدرت جدید تجارت منطقه خواهد شد.

به گفته وی، کشورهای CIS، روسیه، هند، افغانستان و عمان بیشترین بهره‌برداری را از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خواهند داشت، زیرا ارتقای ظرفیت این بندر می‌تواند به تقویت نقش و قدرت منطقه‌ای کشورها در تعاملات سیاسی و سهم‌خواهی از تجارت منطقه‌ای در خلیج‌فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و توازن معادلات سیاسی و تجاری در منطقه با راهبرد برد- برد کمک کند.

این مقام مسئول یادآور شد: توسعه بندر چابهار می‌تواند در عمران و آبادانی کشورهای منطقه و خصوصا جلوگیری از جنگ‌های سیاسی و فرقه‌ای نقش موثری داشته باشد و از طرفی افق‌های جدید توسعه در تجارت بین‌المللی از طریق دسترسی آسان به آب‌های آزاد برای این کشورها فراهم آورد.

آقایی تصریح کرد: وجود صنایع پیشرفته کشور هند و ذخایر نفتی، پتروشیمی و گاز ایران و همچنین معادن غنی کشور افغانستان، توسعه بندرگوادر پاکستان و از طرفی تولیدات کالاهای اساسی مازاد در کشورهای CIS و روسیه ظرفیت‌هایی است که با برقراری صلح وآرامش می‌توان از آن برای ارتقای سهم تجارت دریایی و عمران و آبادانی کشورهای منطقه بهره‌گیری کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اتمام فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در پایان سال جاری، تسریع در پسکرانه‌ها و راه‌های مواصلاتی، اصلاح فرآیندها و پرهیز از هر گونه جزئی‌نگری می‌تواند در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و تثبیت نقش حاکمیتی کشور در منطقه موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار