رییس اداره ی جهاد کشاورزی شهرستان زابل عنوان کرد: در راستای اهداف ارزشمند اقتصاد مقاومتی و افزایش اتکا به تولید داخلی زعفران در مزارع سیستان کشت می شود
کد خبر: ۳۱۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 17 October 2016
رضا موسوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب منطقه سیستان، کشت زعفران در آن به صورت پایلوت در تیر ماه انجام شد که نتایج مثبتی با خود به همراه داشته است.
وی با عنوان اینکه، پنج هزار هکتار از اراضی منطقه سیستان به کشت زعفران اختصاص داده شده است ادامه داد: از هر هکتار حدود ۱۰ کیلوگرم زعفران حاصل خواهد شد که نشان از سوددهی این محصول در منطقه دارد.
موسوی ادامه داد: خشکسالی های متوالی و پی در پی در منطقه سیستان کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است بنابراین جهت مبارزه با این مشکل، الگوی کشت در آن نیازمند تغییر می باشد و در این راستا باید به کشت محصولاتی با مصرف آب کم روی آورد.
رییس جهاد کشاورزی زابل ابراز داشت: زعفران از جمله محصولاتی است که نیاز به استفاده از آب در آن کم است بنابراین با شرایط موجود در سیستان کاملا سازگار است.
وی تاکید کرد: در صورت کسب نتایج مطلوب و پیش شده می توان علاوه بر تولید زعفران در حد نیاز منطقه به صادرات نیز در این راستا اندیشید و شرایط ارزنده ای در منطقه حاصل کرد.
موسوی در پایان گفت: با توجه به مرغوبیت زعفران شهرستان بیرجند، پیاز این محصول از استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به منطقه وارد شده و مورد کشت قرار گرفته است که در آینده نزدیک از طریق این محصول می توان شاهد اشتغالزایی و رفع مشکلات مالی شمار زیادی از کشاورزان بود.
خبرگزاری بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار