معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خاش گفت: گردشگری سلامت و توریسم ورزشی با حمایت و برنامه ریزی های ویژه دولت در این شهرستان رونق می یابد.
کد خبر: ۳۱۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 17 October 2016
مهدی عیدوزهی در بازدید از منطقه گردشگری گل فشان طبیعی پیرگل و دیدار با ساکنان نقاط روستایی حوزه دشت آبخوان و دهستان کارواندر بخش مرکزی خاش اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن جاذبه های فراوان گردشگری نظیر کوه تفتان، رودخانه کاواری، چشمه گل فشان پیر گل، چشمه آبک زیر، سردریا، قلعه حیدر آباد و دیگر جاذبه های دیدنی همه ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخل و خارج از کشور است.
وی توسعه گردشگری سلامت و توریسم ورزشی را از نیازهای مهم گردشگری خاش ذکر کرد و گفت: اهمیت دادن به ظرفیتهای برجسته منطقه نظیر گل فشان پیرگل می تواند محقق کننده اهداف گردشگری منطقه باشد.
وی افزود: بازگشایی مسیر دسترسی به این گل فشان به طول هجده کیلومتر از اقدامات ارزشمند دولت در سال گذشته بوده که برنامه آسفالت این محور نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خاش گفت: گل فشان پیر گل همانند تفتان سربلند از اعتبار و جایگاه بالایی در رونق گردشگری منطقه و استان برخوردار است که با نگاه ویژه دولت و مسئولان استانی در منطقه شاهد ارتقای شاخص های خدمات در حوزه گردشگری سلامت به ساکنان و گردشگران خواهیم بود.
عیدوزهی افزود: گل فشان پیر گل همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران و محققان و جامعه دانشگاهی از نقاط مختلف کشور بوده که با تسهیل خدمات و بازگشایی محور دسترسی به آن شاهد افزایش بازدید کنندگان از این اثر طبیعی و ملی هستیم.
معاون فرماندار خاش در بازدید از طرحهای مختلف خدماتی، عمرانی، برق، آبرسانی و کشاورزی این شهرستان نیز گفت: توجه به نیازهای محرومان و جامعه روستایی و عشایری از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است که با همکاری ساکنان شاهد اجرای برنامه ها و طرحهای مختلفی در منطقه هستیم.
وی از همکاری های مردم در راستای تامین امنیت و کمک به توسعه شهرستان خاش قدردانی کرد و افزود: دولت یازدهم با فراهم کردن زیرساخت های لازم و تسهیل خدمات تلاش می کند در ابعاد مختلف سرمایه گذاری کند که ساماندهی سکونت گاه های روستایی، اجرای طرح ها و رفع اختلافات و برقراری صلح و امنیت در منطقه از جمله موفقیت های ارزشمند دولت بحساب می آید.
بخشدار مرکزی خاش نیز با تسلیت ایام محرم گفت: نگاه ویژه دولت و مسئولان استانی سبب شده که در منطقه شاخص های خدمات رسانی ارتقا پیدا کند اما با توجه به حجم بالای مشکلات و نیازمندی ها جا برای کار وجود دارد.
مجتبی شجاعی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در سال آینده به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته انتخاب شده، توجه به مقوله مهم گردشگری از برنامه های اولویت دار دولت است.
وی ادامه داد: تلاش برای توسعه فضاهای آموزشی، جذب بازماندگان از تحصیل، اجرای طرحهای برق و آبرسانی، راهسازی، آبخیزداری و کشاورزی در راستای توسعه منطقه هدف گذاری شده است.
وی تصریح کرد: امنیت پایدار و توسعه منطقه را مرهون تلاشهای علما و معتمدان و همت دولتمردان و از جمله نگاه بلند اعضای شورای تامین و اداری خاش و استان هستیم که به خوبی با مشارکت دادن مردم توانسته اند مسیرهای خدمت را هموار کنند.
وی اهمیت دادن به مبحث مهم سرشماری و مشارکت در طرح آمارگیری را متذکر شد و گفت: همکاری اقشار مختلف مردم و خانوارها با عوامل اجرای این طرح سبب می شود که دولت بهتر بتواند برای توسعه کشور و منطقه برنامه ریزی کند.
بهادر شهلی بر یکی از بزرگان و ریش سفیدان منطقه هم با قدردانی از عنایت ویژه دولت تدبیر و امید به مردم و جامعه روستایی و عشایری گفت: در حوزه های مختلف شاهد خدمات ارزشمند دولت هستیم که تعامل و هم فکری مردم با مسئولان به رفع مشکلات کمک کرده است.
به گزارش ایرنا، برخورداری شهرستان خاش از آب و هوای مطلوب، وجود کوه تفتان و مناطق سرسبز و زیبا و خوش و آب هوای دامنه این کوه، دشت ها و اراضی سرسبز و نخلستان های ایرندگان و کارواندر، نوک آباد و مجتمع کشاورزی گوهر کوه همه ساله شمار زیادی گردشگر را از داخل استان و سراسر کشور جذب می کند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار