فرماندار چابهار از تامین بودجه سیصدمیلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای چابهار در سال جاری از سوی دولت خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 19 October 2016
احمدعلی موهبتی با اشاره به این که منطقه آزاد نقش خود را به خوبی انجام نداده است، گفت: با وجود آنکه بیست سال از تاسیس منطقه آزاد می گذرد اما تا به امروز برآیند مثبتی ازآن دریافت نشد .
وی افزود: تا زمانی که چابهارازامکانات هوایی، زمینی ودریایی برخوردارنشود و ازسوی دیگر تنها بندراقیانوسی ایران از راه ریلی، هوایی ودریایی مطلوب بهره مند نباشد، سازمان منطقه آزاد بر طبق اهداف تعیین شده خود پیش نخواهد رفت.
فرماندار چابهار با بیان این که منطقه آزاد چالش هایی را در چابهار ایجاد کرده است اظهارداشت: مهم ترین این چالش ها حاشیه نشینی است، چرا که هم اکنون 63 درصد جمعیت شهرستان در سکونتگاه های غیر رسمی ونابه سامان زندگی می کنند.
به گفته فرماندار، چابهاررتبه اول حاشیه نشینی نسبت به جمعیت را در کشور داراست به طوری که 23 درصد مردم روستاهای چابهار از آب شرب بهداشتی بی بهره اند.
موهبتی با اشاره به نگاه ویژه دولت به بندر چابهارخاطرنشان کرد: دولت نگاه ویژه ای به چالش های چابهار دارد و در این راستا در سال جاری بالغ برسیصد میلیارد تومان صرف آبرسانی به روستاها شده است.
معاون استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: دو مجمع خیرین مدرسه سازکشوری درچابهار برگزارشد و 600 میلیارد تومان برای ساخت وتجهیز مدارس به شهرستان اختصاص داده شد.
موهبتی درپایان شاخص های امنیت در چابهار را بالاتر از شهرهای مهم کشور همچون تهران و قم دانست وعنوان کرد: حادثه هایی که تاکنون رخ داده ربطی به امنیت ندارد وصرفا درگیری های طایفه ای است.
منبع: مانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار