نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون زنده باد و مرده باد و بدون بیان مطالب مایوس کننده باید کشور را ساخت، در محیط آرام، استعدادها شکوفا می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵ 19 October 2016

حبیب‌الله دهمرده در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت ماه محرم، گفت: علی‌رغم توطئه‌های مستکبران، نظام جمهوری اسلامی در بسیاری از ابعاد الگوی آزادی‌خواهان عالم است. بدون زنده باد و مرده باید و بیان مطالب مایوس کننده باید کشور را ساخت. در محیط آرام، استعدادها شکوفا می‌شود.

وی خطاب به وزیر امور خارجه از محمدجواد ظریف پرسید: تامین حقابه دریاچه هامون از افغانستان به کجا رسید؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری به وزیر نیرو، گفت: در خصوص مدیریت یکپارچه آب، تبخیر و رسوب‌گذاری چاه‌نیمه‌ها، انتقال آب از دریا، آبهای ژرفی، اصلاح جدول تعرفه برق کمرشکن منطقه سیستان به گرمسیری یک و  انرژی‌های بادی چه اقدام عملیاتی انجام داده‌اید؟ اخیر هم متاسفانه آب شرق روستایی دچار اشکال جدی شده است، چه برنامه‌ای برای حل این مشکل دارید؟

دهمرده با انتقاد از نیمه کاره ماندن طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر نفت، گفت: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان طبق مصوبه 1384 دولت باید طی 3 سال انجام می‌شد. از عسلویه تا ایرانشهر حدود 900 کیلومتر انجام شده است اما بقیه کار نیمه کاره مانده است. تنها استانی که گاز ندارد، استان سیستان و بلوچستان است. چرا این همه تاخیر؟

نماینده مردم زابل در مجلس در تذکری به رییس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: برای ریزگردهای سیستان که در تاریخ رکوردار شده و دریاچه هامون چه نقشه‌ای دارید؟ براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی زابل آلوده‌ترین شهر جهان است. شرمنده مردم هستیم.

وی خواستار اجرایی شدن وعده‌های رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شد و افزود:  سیستان، فاقد سندبالاستی از جنس آمایش سرزمینی است. دستور دهید اقدام عاجل و جدی انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: تجارت یکی از ظرفیت‌های استان است. اگر چابهار و میلک زابل فعال شود، شرق کشور متحول می‌شود. کارشناسان جهان این مسیر را مناسب‌ترین مسیر می‌دانند اما متاسفانه اکثر پروژه‌های این محور یا خوابیده یا کند است. راه های استانی با میانگین کشوری فاصله معناداری دارند. اقدام جدی در این زمینه انجام دهید.

دهمرده مرز را برای کشور فرصت دانست و از وزیر کشور خواست تا اشکالات اجرایی مرزهای استان هر چه سریعتر رفع شود، سپس افزود: شهرداری‌ها قادر نیستند ابتدایی‌ترین وظایف خود یعنی پرداخت حقوق کارگران را انجام دهند، دستور دهید این مشکل هر چه سریعتر حل شود.

نماینده مردم زابل در مجلس در تذکری به وزیر جهادکشاورزی از وی خواست تا لایروبی انهار و پرداخت پول گندم کشاورزان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی خطاب به وزرای اقتصاد و ورزش و رییس سازمان گردشگری، گفت: در زمینه مالیات و در راستاهای درخواست‌های ارسالی توسط مجمع نمایندگان استان، اقدام عاجل انجام دهید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به بنا نهاده شدن تامین معیشت مردم استان سیستان و بلوچستان از طریق دامپروری و کشاورزی، گفت: وزیر صنعت زندگی مردم سیستان به غلط براساس کشاورزی و دامپروری بنا نهاده شده است و در اثر خشکسالی‌های پی‌درپی دو دهه اخیر درصد بالایی از مردم مهاجرت کرده‌اند و به خیل عظیم حاشیه‌نشینی اضافه شده‌اند که هزینه‌های جبران‌ناپذیری متوجه مردم و نظام شده است. برای نگهداشتن مردم استان قبل از آنکه خیلی دیر شود، بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان ایجاد شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسماعیل زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
هیچ ملتی با مرده باد کار نمی آید و یا هیچ ملت ظالم نیز با زنده باد درست نمی شود. این مرده باد و زنده باد از اول روش دیپلماتیک نبود و نخواهد بود. چون هیچ امری تا ابد پایدار نیست. ولی ملت شریف و دولت محترم ایران عزیز می توانستند در کنار هم یار و یاور هم باشند و مشکلات این مرز و بوم را حل و فصل می کرند. باز می توانیم با احترام گذاشتن به همدیگر این شتر سنگین خوابانده شده را بیدار کنیم و با کمک ملت متخصص کشور مشکلات را حل کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار