کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان شامل (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به 10برابر حد مجاز و 3برابر حد بحرانی رساند.
کد خبر: ۳۱۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 19 October 2016
رضا آزادمنش حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به هزار و 408میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.
وی سرعت وزش باد در سیستان را در این مدت 85 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نقاط مستعد طوفان، تا امروز در منطقه تداوم دارد.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین امروز در نوار شرقی استان وزش باد متوسط پیش بینی می شود که از روز پنجشنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد.
آزادمنش گفت: آسمان نواحی جنوبی استان نیز در این مدت دارای مه رقیق و غبار محلی خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 10 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 48 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار