وزیر کشور گفت: مرزهای شرق کشور برای مسئولان کشور، دارای اهمیت بسیاری است زیرا دو کشور پاکستان و افغانستان قادر نیستند امنیت خود را تأمین کنند.
کد خبر: ۳۱۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱ 20 October 2016

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار با علما و معتمدان سراوان با بیان اینکه مذاکراتی در زمینه های مختلف با دو کشور افغانستان و پاکستان داشته است، خاطر نشان کرد: آنها در تمامی مذاکرات اذعان داشتند که باتوجه به شرایط امنیتی داخلی و مسائل مالی نمی توانند، وظایف خود را انجام دهند.

وزیر کشور در گوشه ای از سخنانش، توانمند کردن مردم مناطق مرزی در راستای مستحکم و استوار کردن مرزها تأکید کرد و افزود: متأسفانه مناطق مرزی ما در سراسر کشور به ویژه در منطقه سیستان و بلوچستان از یک عقب افتادگی تاریخی به سر می برد.

وی شهرستان سراوان را به عنوان یک پایلوت در اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان معرفی کرد و گفت: با داشتن وحدت و یک پارچگی در امنیت، توسعه و پیشرف کشور، باید در کشورهای اسلامی الگو قرار بگیریم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: آنچه که در سوریه، عراق و یمن شاهد هستیم، ملت های مسلمان بیشترین ضرر را کرده اند که تنها کشوری که از این مسائل بیشترین سوء استفاده را کرده است رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان بیان کرد: ما نباید بگذاریم آمریکا، صهیونیست و قدرت های بزرگ در منطقه اختلاف ایجاد کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار