فرماندار سراوان گفت: قریب به 100 روستا در این شهرستان نیاز به آبرسانی سیار دارند که از این امکان تاکنون میسر نشده است.
کد خبر: ۳۱۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 20 October 2016

درویش نارویی در دیدار وزیر کشور با علما، معتمدان، ریش‌سفیدان و مردم و مسئولان سراوان که در سالن اجتماعات فرودگاه این شهرستان برگزار شد، به تشریح مشکلات، ظرفیت‌ها و مشکلات و معضلات این شهرستان مرزی پرداخت افزود:سراوان نخستین رتبه بیکاری کشور را دارد، همچنین رتبه اول ورود کاروان‌های مواد مخدر را داراست،

وی تصریح کرد: سال گذشته از مجموع کشفیات مواد مخدر 60 درصد آن متعلق به این شهرستان بود این در حالی است که مابقی آنها که در سایر شهرستان‌های استان کشف شده‌اند، ورود آنها از مرز سراوان بوده است.

نارویی با بیان اینکه روزانه بین 4 تا 5 میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق می‌شود، افزود: خشکسالی‌های پی در پی در شهرستان امان مردم را بریده به گونهای که درحال حاضر با خشک شدن منابع آبی، کشاورزی و حتی آب شرب مردم با مشکل جدی مواجه شده است و بسیاری از شهروندان به ویژه کودکان این منطقه با سوء تغذیه مواجه هستند.

فرماندار سراوان با بیان اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم از مزیت مرز در قالب قواعد قانونی استفاده کنیم، ادامه داد: با فعال شدن پایانه رسمی مرزی کوهک مانند اقداماتی که در ریمدان چابهار و پیشین سرباز رخ داد، زنجیره تجارت در مرز برای مردم این منطقه فعال خواهد شد.

وی بیان کرد: کشاورزی منطقه بر تولید خرما که 45 هزار تن در سال بوده، متکی است که می‌توان با احداث صنایع بسته‌بندی فرآورده‌ها در اقتصاد منطقه تحول ایجاد کرد.

وی گفت: اعتیاد از جمله متغیرهای اجتماعی است که به علت سهل‌الوصول بودن مواد مخدر امروز بیش از 3 هزار نفر از شهروندان این شهرستان را گرفتار کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار