عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: رئیس سازمان محیط زیست به جای اظهارنظر در مورد برجام به وزیر امور خارجه بگوید به مسئله حق آبه سیستان رسیدگی کند.
کد خبر: ۳۱۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 21 October 2016
رضا میرشکار ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی زابل، اظهار کرد: تفکری که کلید حل مشکلات را در خارج از کشور جست و جو می‌کرد و ادعای تعامل سازشکارانه با غرب و در رأس استکبار آمریکا را داشت امروز با مدل برجام شکست خورده است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل افزود: برجام با تمام هیاهو و شعارها و وعده‌های فریبنده‌اش با خسارات محض مواجه شده و بار دیگر به همه ما ثابت شد که آمریکا غیرقابل اعتماد و شیطان بزرگ است.

وی ادامه داد: حال این دوستان با این تفکر شکست خورده امروز دنبال برجام بانکی یا همان FATF هستند تا که جاده‌سازی و ریل‌گذاری برای برجام منطقه‌ای باشد.

میرشکار عنوان کرد: وظیفه دانشجویان انقلابی و امت حزب‌الله در این زمانه معرفی کردن ابن زیادهای امروز جامعه است، امام حسین(ع) کدخدا بودن یزید را نپذیرفت، امروز آمریکایی‌ها تا ما را به ذلت نکشند کوتاه نخواهند آمد، آن وقت چطور برخی از عزت سخن به میان می‌آورند؟

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به مشکلاتی که گریبانگیر منطقه سیستان است، بیان کرد: قیمت و اجاره بهای منازل مسکونی تا دو برابر قیمت واقعی بالا رفته است، چرا مدیریت و نظارتی در این مورد مشاهده نمی‌شود؟ چه اتفاقی در شهر افتاده است؟ چرا وقتی درآمد مردم تغییر نکرده باید مجبور به پرداخت هزینه بیشتر باشند، آیا قرار است با ایجاد منطقه آزاد قیمت اجاره به بیش از این برسد؟ 

وی افزود: در تمامی مناطق آزاد کشور به طور ویژه چابهار، شاهد این هستیم که مناطق آزاد محلی برای واردات شده‌اند و در این بین افراد غنی، غنی‌تر و افراد ضعیف ضعیف‌تر شده‌اند، با نبود برنامه و مدیریت صحیح و جهادی چگونه افراد ضعیف جامعه که توان سرمایه‌گذاری ندارند از منطقه آزاد بهره‌برداری کنند؟

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: دولت و دولتمردان، مسئولان استانی و شهرستانی به جای ایجاد چهره پوشالی و تو خالی از منطقه آزاد، زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند، تاسیس منطقه آزاد بدون فعال کردن کارخانجات و صنایع تبدیلی نتیجه‌ای جز ضعیف‌تر شدن مردم عادی جامعه به دنبال نخواهد داشت. 

وی خطاب به مسؤولان سازمان محیط  زیست، افزود: : مسئولان محیط زیست کشور چه گلی به سر محیط زیست زده‌اید که به مسائل سیاسی می‌پردازید؟ به وظایف خود به خوبی عمل کرده‌اید که به مسائل غیرمرتبط می‌پردازید؟سفرهای خانم ابتکار بیشتر شبیه سفرهای تفریحی و گردشگری است تا سفر‌های کاری، در یک روز بعد از اعلام شدن سیستان به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان، شاهد حضور ایشان برای برگزاری جشن که البته جشن آویختن مدال آلوده‌ترین شهر جهان به گردن سیستان بود، بودیم.

میرشکار تاکید کرد: مردم نیازمند حرف بی عمل و سمینار و همایش نیستند، مردم انتظار دارند اگر کاری برای آنها صورت نمی‌گیرد دیگر نمک بر زخم‌هایشان نپاشید.

وی خطاب به رئیس سازمان محیط کشور یادآور شد: منابع خبری شما ظاهرا مورد اعتماد نیستند با کدام سند گفته‌اید دریاچه هامون احیا شده است، احیای دریاچه هامون یعنی دیگر در هوای سیستان ریزگرد نباشد، احیای هامون یعنی اشتغال صیاد، دامدار، کشاورز، احیای هامون یعنی سیستان دوباره انبار غله شده، احیای هامون یعنی بادهای 120 روزه هوا را با طراوت و مطبوع می‌کنند، نه اینکه چند روز پیش هوا تا بیش از 8 برابر حد بحران آلوده بوده است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: به جای اظهارنظر در مورد برجام و مسائل سیاسی که تنها سود آن اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای بعضی‌ها بود، به وزیر امور خارجه بگوئید مسائل و مشکلات مردم را حل کند، به مسئله حقابه هامون ورود کند، حق آبه سیستان فقط حق آبه یک منطقه نیست حق آبه سیستان زندگی مردم است.

میرشکار از وضعیت آب شرب بهداشتی در منطقه سیستان انتقاد کرد و گفت: باید شبهات در مورد آب آشامیدنی مردم در منطقه سیستان برطرف شود و مسئولان مربوطه نسبت به این مسائل توضیحات قانع کننده بیان کنند، چرا با این همه تذکر، عمل قابل قبول و مثمر ثمر دیده نمی‌شود؟ مردم سیستان سقای تشنه لب شده‌اند، دو خط لوله آب به زاهدان ارسال می‌شود، اما خودشان با آبی گندیده باید سرکنند؟

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل بیان کرد: نمایندگان مردم شریف سیستان در مجلس و دستگاه‌های نظارتی پیگیر کم کاری‌ها و سوء مدیریت‌های مسئولان باشند، چرا طرح 46 هزار هکتار مبهم است چرا از لوازمی استفاده می‌شود که غیراستاندارد است؟ آیا طبق تعهد در موعد مقرر طرح تحویل می‌شود؟

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار