وزیر کشور گفت: بزرگترین چالش ما در سیستان و بلوچستان مشکل آب و ریز گردها است که باید با توجه جدی بر طرف شود.
کد خبر: ۳۱۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 21 October 2016
 عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استانداری سیستان و بلوچستان، افزود: بزرگترین چالش ما در این است که مشکل اب با افغانستان را بر طرف کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی باید پیگیری کنند تادرصدی از عایدات ستاد مبارزه با مواد مخدر برای سیستان و بلوپستان هزینه شود و این موضوع یک قانون شود، که اگر اینگونه شود، ما با 100 درصد آن موافقیم

وزیر کشور افزود: با توجه به اینکه حاشیه نشینی در اولویت دوم مقام معظم رهبری(مدظله) است و سیستان و بلوچستان دومین استان حاشیه نشین کشور است، بررسی و ساماندهی مشکلات حاشیه نشینی آن در اولویت مسئولان دولت قرار دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به امنیت خوب سیستان و بلوچستان، گفت: امروز دیگر سیستان و بلوچستان مشکلات امنیتی ندارد، مشکلاتی که پیش از این در سیستان و بلوچستان حاکم بوده، امروز در حال پشت سر گذاشته شدن است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه به بیان مشکلات استان پرداخت و خواستار توجه دولت به آنها شد.

علی اوسط هاشمی ریزگردها و وزش طوفان های شن را از مشکلات جدی شمال استان برشمرد و گفت: طوفان های شن در استان به ویژه شمال آن، زندگی عادی مردم را مختل و پنج شهرستان شمالی استان را گرفتار گردوغبار و ریزگردها کرده است.

وی در بخش دیگری به تهدید های اجتماعی مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: مواد مخدر و اعتیاد به دلیل مرزی بودن استان، جوانان را به طور جدی تهدید کرده و لازم است مراکز بازپروری برای حل مشکل گرفتاران این بیماری در استان افزایش یابد.

استاندار با تاکید بر توجه دولت به مبارزه با مواد مخدر، خواستار توجه دولت به سیستان و بلوچستان به عنوان خط مقدم مقابله با مواد مخدر کشور و حتی جهان شد.

این مسئول در ادامه به مشکلات ناشی از خشکسالی در استان اشاره و بیان کرد: خشکسالی سبب استقرار جمعیت حدود 470 هزار نفری مردم در حاشیه های شهرهای استان شده که این حاشیه‌نشینی در اثر عواملی چون 18 سال خشکسالی پیاپی، ناامنی‌هایی که در بخش‌هایی از استان وجود داشته و درگیری‌های قومی و طایفه‌ای ایجاد شده است.

هاشمی با بیان اینکه حاشیه نشینی در استان یک اولویت بسیار مهمی برای ما است که باید ساماندهی آن نیز در اولویت قرار گیرد، افزود: امسال ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار که ۳۰ درصد اعتبارات استان است را به حاشیه نشینی اختصاص می دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار