سرپرست اداره شیلات هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 153 هزار و 900 قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور معمولی و آمور(شیرماهی) از ابتدای امسال تا کنون در 148 باب استخر پرورش ماهی بتنی و خاکی این شهرستان رهاسازی شده است.
کد خبر: ۳۲۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 31 October 2016
محبعلی حیدری صادق اظهار داشت: همچنین 253 هزار و 530 قطعه بچه ماهی توسط بخش خصوصی از سطح دریاچه هامون جمع آوری و در استخرهای خاکی (چاله هایی که توسط مردم روستا برای پرورش ماهی ایجاد می شود) این شهرستان و منطقه سیستان رها سازی شده که این امر در بهبود وضعیت معیشت مردم این منطقه تاثیر بسزایی دارد.
وی گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما از اواسط ماه جاری بچه ماهی قزل آلا در استخرهای پرورش این شهرستان رهاسازی می شود.
وی افزود: 184 استخر بتنی، 185 استخر خاکی و 14 استخر هشت ضلعی در شهرستان هیرمند وجود دارد که از این تعداد 273 استخر فعال است.
سرپرست اداره شیلات هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان گفت: تامین مصالح ساخت استخرهای بتنی، تحویل هواده، تامین بچه ماهی و معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون استخر از جمله حمایت های اداره شیلات این شهرستان از استخرداران پرورش ماهی است.
حیدری صادق اظهار داشت: میزان پرورش متراکم در استخر بتنی 3 هزار قطعه و پرورش غیر متراکم در هر متر مربع 2 قطعه بچه ماهی است.
وی تصریح کرد: همچنین 1 تا 2 قطعه در هر متر مربع و از یک هکتار بالاتر 3 هزار و 500 تا چهار هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای خاکی می توان پرورش داد.
وی افزود: سالانه 130 تن ماهی در هیرمند پرورش داده و صید می شود و در خود شهرستان و شهرهای منطقه سیستان به فروش می رسد.
وی با اشاره به مزیت استخرهای هشت ضلعی نسبت به نمونه های دیگر بیان کرد: پرورش ماهی در این استخرها بسیار اقتصادی است به طوری که پیش بینی می شود 2 تن ماهی از هر استخر برداشت شود.
سرپرست اداره شیلات هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش تولید بچه ماهی در واحد سطح، افزایش تراکم ذخیره سازی بچه ماهی و کاهش مصرف آب از دیگر مزیت های این استخرهاست.
حیدری صادق اظهار داشت: هیرمند دارای 12 روستای صیادی و هزار و 388 صیاد است که 500 نفر از آنان دارای کارت صیادی هستند و 235 نفر نیز زیر پوشش بیمه صیادی قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: 800 فروند شناور موتوری و 650 فروند شناور پارویی در شهرستان هیرمند وجود دارد که از این تعداد 91 فروند دارای مجوز تردد هستند.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
شهرستان هیرمند واقع در 240 کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و هم مرز با کشور افغانستان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
morteza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
v بسیار خوب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار