عصر روز گذشته
یک قلاده خرس به روستایی از شهرستان سرباز حمله کرد؛ روستایی که مردمان آن هرچه نداشته باشند اسلحه دارند. مردم این خطه از کشور که از قدیم‌الایام و حتی پیش از تشکیل مرزبانی و ژاندارمری خود مرزبانان این منطقه بودند می‌دانند کی دست به سلاح شوند.
کد خبر: ۳۲۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷ 05 November 2016
حمله خرس به روستای بافتان سرباز/ مردم دوستدار محیط زیست به خرس حمله نکردند 
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دیروز غروب یک قلاده خرس سیاه وارد روستای بافتان سرباز شد که پس از  دریدن یک گوسفند و با حضور به موقع اهالی به زیستگاهش کوه‌های اطراف روستا گریخت. دادور یکی از معتمدین روستا گفت قبل از وقوع هر گونه حادثه ناگوار در این روستا، محیط زیست باید وارد عمل شود و نسب به زنده گیری و انتقال این گونه نادر اقدام کند.
نکته جالب توجه این حادثه، عدم حمله مردم با فرهنگ این روستا به این خرس بوده است. نکته ای که شاید در موارد مشابه کمتر شاهد آن باشیم. جالب داستان آنجاست که دسترسی مردم این خطه به سلاح‌های حتی جنگی به سهولت صورت می‌گیرد و عدم استفاده آنها از گلوله در برابر این حیوان بی دفاع نکته بسیار قابل تأملی می‌باشد.
چند ماه پیش نیز شاهد حمله یکی از تمساح‌های پوزه کوتاه به کودکی 13 ساله بودیم که در آن حادثه نیز مردم به تمساح حمله نکردند؛ اساسا در تاریخ سیستان و بلوچستان موردی از شکار تمساح توسط مردم بومی گزارش نشده است؛ هرچند همگان به قیمت بالای پوست این حیوان واقف هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ذاکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
آفرین بلوچ های با شعور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار