کد خبر: ۳۲۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 08 November 2016
به مناسبت روز شهرسازی

وحدان محمدشهری*| روز هشتم نوامبر در سال 1949 توسط پرفسور کارلوس ماريا دلاپائولرا، استاد فقيد دانشگاه بوينوس آيرس آرژانتين همزمان با افتتاح انستيتو مطالعات مسائل شهرسازي دانشگاه، تحت عنوان روز جهاني شهرسازي (World Town Planning Day) ثبت شده است. وی هدف اصلي خود را از نام‌گذاري چنين روزي پيشبرد و بالابردن علاقه به مباحث شهرسازي در ميان عامه مردم و متخصصان در مقياس‌هاي محلي، ملي و بين‌المللي عنوان نمود.

پتروشیمی توسعه نگین مکران نیز به عنوان متولی ساخت شهرک پتروشیمی مکران و ایجاد زیرساخت‌ها‌ در منطقه آزاد چابهار امید دارد از توانایی کارشناسان این رشته در راستای اسکان کارکنان پتروشیمی در دوران ساخت و ساز و بهره‌برداری حداکثر استفاده را داشته و با استفاده از ظرفیت بومی منطقه بتواند در مسیر توسعه کشور نقش اساسی را ایفا کند.

طرح‌هاي بزرگ صنعتی پیش بینی شده در منطقه آزاد تجاري- صنعتی چابهار به دلیل برخورداري از پتانسیل‌هاي طبیعی و جغرافیایی این منطقه، در دوران ساخت و دوران بهره برداري تعداد کثیري از نیروهاي انسانی جویاي کار را از سراسر کشور به این منطقه جذب خواهند کرد.

به این ترتیب مسأله اسکان جمعیت شاغل و نحوه توزیع آن در سطح منطقه همزمان با پیشرفت برنامه استقرار صنایع پتروشیمی به یکی از موضوعات اصلی تصمیم‌گیري مدیران و برنامه‌ریزان ذیربط تبدیل شده است.

شهرک مسکونی- خدماتی کارکنان پتروشیمی مکران به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها و تامین کننده نیاز سکونت و خدمات غیرصنعتی ناظر بر ایجاد یک مرکز جمعیتی جدید در نتیجه توسعه صنعتی و خدماتی منطقه آزاد چابهار است. یکی از این طرح هاي بزرگ، ایجاد صنایع پتروشیمی در شمال منطقه آزاد چابهار با هدف ایجاد ارزش افزوده در ارتباط با منابع عظیم گازي کشور و ایجاد اشتغال و توسعه متوازن منطقه‌اي است.

___________________________

*کارشناس‌ارشد شهرسازی پتروشیمی توسعه نگین مکران

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رحمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
مبارک باشه استاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار