کد خبر: ۳۲۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹ 10 November 2016

بخش زرآباد در 170 کیلومتری شهرستان کنارک در جنوب غرب استان قرار دارد، دسترسی به آب‌های آزاد از پارامترهای اقتصادی زرآباد است.

تولید محصولاتی چون انبه، زیتون، بادام، چیکو، هندوانه، مهترین تولیدات کشاورزی این منطقه محسوب می‌شود.

اکثر محصولات کشاورزی زرآباد به سراسر کشور و یا آسیای میانه صادر می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد شرایط فوق‌العاده در بخش اشتغال و کشاورزی زرآباد شده است. دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان به خودی خود معرف اقتصادی پویاست که نمی‌توان از آن پتانسیل‌های این منطقه گذشت.

در بخش شیلات می‌توان از گونه‌هایی مثل شیر ماهی، ماهی حلوا، قباد، شوریده، سنگ سر، سرخور و انواع ماهی تن یاد کرد که با ایجاد صنایع جانبی می‌تواند به قطب شیلات کشور تبدیل شود.

اکثر کارشناسان از زرآباد به عنوان هندوستان کوچک یاد می‌کنند چراکه آب و هوای آن شباهتی عجیبی به هندوستان دارد.

در فصل زمستان، زرآباد گرم‌ترین نقطه کشور به حساب می‌آید به طوری‌که دمای هوا بین 18 تا 26 درجه سانتیگراد در حال تغییر است.

البته در فصل تابستان به دلیل وزش بادهای موسمی خبری از گرمای هوا نیست. از طرف دیگر وجود رطوبت مناسب در طول سال موجب دادن لقب هندوستان کوچک به این منطقه است چرا که مصولات کشاورزی زرآباد تنها اکثرا در هند کشت می‌شوند.

زمین‌های کویری زرآباد و همچنین کوه‌های مینیاتوری در کنار ساحل طبیعتی مثال زدنی را ایجاد می‌کند به طوری‌که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی از آن دیدن می‌کنند.

پرندگان مهاجر در طول ایام سال از سراسر جهان به زرآباد کوچ می‌کنند، تماشای غروب خورشید در کنار ساحل منظره‌ای زیبا و فراموش نشدنی را خلق می‌کند که خود می‌تواند جاذب گردشگران فراوان به این منطقه باشد.

به هرحال اگر قصد سفر به جنوب ایران دارید انتخاب مقصد زرآباد خالی از لطف نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار