توسط سرلشکر فیروزآبادی
در دبی وقتی «مالک» بلیط هواپیما را گرفت و قطعی شد که می‌خواهد با آن هواپیما پرواز و عبور کند به ما خبر دادند که الان وقتش است. به من ساعت 11:30 شب گفتند هواپیمای ریگی ساعت 12:15 وارد آسمان ایران می‌شود، باید به زمین بنشانید. در ضمن نگفتند هم از کدام مرز وارد آسمان ایران می‌شود.
کد خبر: ۳۲۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 13 November 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سرلشگر فیروزآبادی که در زمان دستگیری عبدالمالک ریگی عالی‌ترین مقام نظامی ایران بود گفت: مسئله عبدالمالک ریگی مسئله سنگینی برای کشور بود. خود من هم چندین مصاحبه راجع به او  داشتم که مردم او را بشناسند. به آمریکایی‌ها هم گفتم که به او اعتماد نکنند. وزارت اطلاعات ریگی را از پاکستان تا دُبی تعقیب کرده بود. در دبی وقتی «مالک» بلیط هواپیما را گرفت و قطعی شد که می‌خواهد با آن هواپیما پرواز و عبور کند به ما خبر دادند که الان وقتش است. به من ساعت 11:30 شب گفتند هواپیمای ریگی ساعت 12:15 وارد آسمان ایران می‌شود، باید به زمین بنشانید. در ضمن نگفتند هم از کدام مرز  وارد آسمان ایران می‌شود. بلافاصله پس از این اعلام، من دیگر فرصت اجازه گرفتن و تنظیم آن را نداشتم، به هرحال شرایط، شرایط اضطراری بود و در شراط اضطرار فرمانده اختیار دارد فوراً عمل کند. چون فرصت بسیار کم بود بلافاصله به فرمانده ارتش دستور دادم که همه پایگاه‌های پدافند هوایی در دورتادور مرزها را آماده باش داده و منتظر دستور من باشد تا بگویم از کدام مرز به سمت هواپیماهای ریگی بروند.

وی افزود مرز بندرعباس برای فرمانده ارتش مشخص و قرار شد که هواپیمایی که از آنجا عبور می‌کند را بگیرند. هواپیما 12:20 وارد خاک ایران شد و بلافاصله جنگنده‌ها را به سمت آن هواپیما رساندیم،  خلبانان ما به آن هواپیما دستور دادند که فرود بیاید!. اما خلبان خارجی قبول نکرد و گفت از آسمان ایران عبور می‌کنم.خلبان در صحبت‌های اولیه گفت من فرود نمی‌آیم و مسیرم جای دیگری است. چون من دستور قطعی داده بودم که این هواپیما باید بنشیند، ارتش هم بر این اساس برنامه‌ریزی کرده بود و گفته بود اگر فرود نیایی ما با شما برخورد می‌کنیم.

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح افزود شلیک هم به سمت آن هواپیما شد؛ نه به خودش بلکه به هر دو طرف هواپیما تا خلبان مطمئن شود که ارتش شوخی ندارد و او بالاخره قبول کرد که بیاید و بنشیند. این عملیات زیبایی‌های خاصی داشت و من آن را لطف خداوند می‌دانم.

فیروزآبادی افزود اولاً دستور را که دادم می‌دانستم که  اگر آن هواپیما را می‌زدند، فردای همان روز من را به دادگاه نظامی می‌فرستادند و می‌گفتند به چه حساب هواپیما را زدی؟ و به چه حقی مردم بی‌گناه را کشتی؟ و چرا اینقدر بی‌آبرویی در دنیا برای کشور درست کردی؟ ولی من دستور را دادم و تلفن را قطع کردم. ارتش هم باید دستور را اجرا می‌کرد. به هرحال هواپیما نشست و ریگی دستگیر شد و مردم از هواپیما بیرون آمدند.
منبع:تابناک‌به‌نقل‌ازتسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
ما که جنازشو ندیدیم اون خلبان هم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
کارشماها خیلی درست حساب شده و دقیق جناب انجام شد اما اما در اعدام و کشتن این فرد [...] زیادی دخیل و جریان داشت ودارد جناب مردم عزیز و دوست داشتنی سیستان و بلوچستان هنوز که هنوز است [.........] برای تصلای دل مردم و خانواده های داغدار باید در یکی از میادین شهر زابل که بیشترین ضربه رو از این جانی خورده بود باید در انظار مردم اعدام می شد که برای هیچ کس [......]
شخصی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
خداوند دست افراد شرور رو از این استان کوتاه کنه تا وحدت بیشتری بوجود بیاد
و مردم سیستانی و بلوچ در کنار هم و با هم زندگی خوبی داشته باشن

آمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار