مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان 13 تن و 880 کیلوگرم گردو و بیش از 9 تن بذر ریحان قاچاق در شهرستان زابل واقع در شمال این استان به پرداخت سه میلیارد و 900 میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
کد خبر: ۳۲۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 16 November 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان سید مرتضی مدنی فدکی روز سه شنبه اظهار داشت: این مقدار گردو و بذر ریحان توسط مأموران انتظامی در بازدید از یک انبار در شهرستان زابل کشف و ضبط شده است.
وی افزود: پرونده قاچاق یادشده برای رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زابل ارجاع شد و از آنجایی که چهار متهم این پرونده کالاهای مذکور را بدون مجوز قانونی از طریق مرز افغانستان وارد کشور کرده بودند، به عنوان کالای قاچاق مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی بیان کرد: متهمان اعتراف کردند این کالاها را از طریق مرز افغانستان وارد کشور کرده اند که در استعلام انجام شده مشخص شد علاوه بر اینکه این 2 قلم کالا جزو 41 قلم کالای مجاز مرزنشینان نیست همچنین مراحل قرنطینه ای آنها در هیچ کدام از 2 کشور مبداء و مقصد صورت نگرفته و هیچ مجوز قانونی برای ورود کالا به کشور نیز صادر نشده است.
مدنی فدکی افزود: با توجه به اوراق و محتویات و همچنین استعلام صورت گرفته تخلف در این پرونده محرز شده و براساس قوانین و مقررات چهار نفر متخلف این پرونده، جمعا به میزان سه میلیارد و 900 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان گفت: ورود اینگونه کالاها بصورت قاچاق آنهم به این میزان علاوه بر احتمال ورود آفات و عوامل بیماری زای گیاهی ضربه به اقتصاد و کشاورزی ایران نیز وارد می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار