در پی شهادت مولوی صلاح‌الدین علی‌زهی (موحد)، امام‌جمعه “زرنج”، مرکز ولایت نیمروز افغانستان و یکی از علمای سرشناس افغانستان، شیخ‌الاسلام مولوی عبدالحمید با صدور پیامی، شهادت این عالم برجسته را به خانواده‌ی ایشان و عموم علما و مردم ولایت نیمروز تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۳۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ 16 November 2016
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان مولوی صلاح‌الدین روز گذشته (25 آبان)، توسط یک فرد مسلح در منزلش مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.

متن پیام تسلیت مولوی عبدالحمید بدین شرح است:

«وَبَشِّرِ الصَّابِرِين*َالَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ* أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ»
ترور ناجوانمردانه خطیب توانا و عالم روشن جناب مولوی صلاح‌الدین موحد موجب اندوه و نگرانی شدید اینجانب و اساتید دارالعلوم زاهدان گردید. بسیار امید بسته بودیم این عالم فرزانه مایه روشنی و هدایت در منطقه نیمروز و افغانستان باشد اما قضا و قدر الهی اینگونه شد که ایشان در جوانی به رحمت خدا بپیوندد و شاید حکمت در آن بود که شهادت ایشان مایه بیداری مردم آن دیار گردد.
بدون شک این حادثه ناگوار مسئولیت مردم متدین، مخصوصاً علما را بیشتر می‌کند که هم مسئولیت خود و مسئولیت ایشان را انجام دهند.
ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به مردم عزیز ولایت نیمروز، علمای محترم و همکاران گرامی ایشان در مدرسه احیاءالعلوم زرنج و خانواده و متعلقین آن مرحوم بالخصوص اخوی ایشان مولوی علاءالدین علی‌زهی، امیدواریم آرامش خویش را حفظ و با تمام وجود و توان به خدمت اسلام عزیز و مسائل اجتماعی که وظیفه آن مرحوم بود ادامه دهند.

(مولوی) عبدالحمید
مدیر دارالعلوم و امام جمعه اهل‌سنت زاهدان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار