در نامه هایی جداگانه به رئیس‌جمهور سومالی و وزیر امورخارجه‌ ایران مولوی عبدالحمید خواستار شد
امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهدان در نامه هایی جداگانه به رئیس جمهور سومالی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خواستار پیگیری جدی برای آزادی صیادان ایرانی دربند دزدان دریایی سومالی شد.
کد خبر: ۳۳۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 21 November 2016
به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید در نامه‌هایی جداگانه به  حسن شیخ محمود رئیس جمهور سومالی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خواستار پیگیری و تلاش برای آزادی اسیران ایرانی دربند دزدان سومالیایی شد.
مولوی عبدالحمید در این نامه‌ها با اظهار تأسف از تلف‌شدن جان 8 نفر از این گروه بیست‌ویک نفره و با اشاره به وضعیت بسیار رقّت‌بار و قابل ترحّم اسیران دربند، خواستار پیگیری جدی و تلاش برای آزادی افراد باقی‌مانده از این دو مقام عالی‌رتبه شد.
در بخشی از نامه‌ی مولوی عبدالحمید به حسن شیخ‌ محمود آمده است: «با توجه به گذشت بیش از 20 ماه از اسارت این افراد، بستگان و خانواده‌ها‌ی آنان که دیگر نان‌آوری ندارند، بسیار نگران و پریشان هستند».
مولوی عبدالحمید در ادامه خطاب به رئیس جمهوری سومالی نوشته است: از جنابعالی درخواست دارم دستور رسیدگی و پیگیری جدی این موضوع به‌منظور آزادی اسرای باقیمانده را صادر فرمایید».
در بخشی از نامه‌ی عالم برجسته اهل‌سنت کشور به وزیر امورخارجه کشورمان نیز آمده است: «با توجه به اینکه صیانت از جان شهروندان از وظایف مهم وزارت امور خارجه در هر کشور محسوب می‌شود، از آن مقام عالی‌رتبه مجدّانه خواستاریم برای آزادی اسیران ‌دربند، نهایت تلاش خود را به‌کارگیرند».
وی در این نامه با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک ایران و سومالی خاطرنشان کرده است: «نظر به قطع روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و سومالی، پیگیری این موضوع از طریق کشور ثالث می‌تواند راهگشا باشد».
لازم به ذکر است بهمن‌ماه 1393 گروه بیست‌ویک نفره‌ای از صیادان و ملوانان ایرانی از شهرستان کنارک برای صید ماهی وارد آب‌های آزاد گردید و هنگام بازگشت در فروردین 1394، به اسارت دزدان دریایی سومالی درآمدند.
براساس اخبار منتشرشده ۸ نفر از این هموطنان در وضعیت نامناسب بهداشتی و خوراکی فوت کرده‌، 5 نفر از آنان موفق به فرار شده‌اند‌ و 8 نفر دیگر همچنان در اسارت دزدان دریایی کشور سومالی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عبدالجلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
مولوی عبدالحمید(حفظه الله) عزیز خدا خیرتان دهاد !
ملابخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
مردی از جنس و صدای مردم بلوچستان که واقعا ضربه ای ای از حرف و حدیثا نخورد و همواره راه خدا را می رود
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
مولانا خوبه به جای آقای ظریف و رئیس جمهوری سومالی که هیچ رابط ای با ما ندارن نامه به عربستان سعودی بزنی چون از اونا حرف شنویی دارن و با یک اشاره روابط شان را با ما قطع کردن
پاسخ ها
نوشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
یا شایدم بد نیست نامه به اون معلوم الحال های بنویسه که از در و دیوار سفارت وحشیانه بالا رفتند و علاوه بر نجات عربستان از پیگیری جهانی خون شیخ نمر (یعنی پایمال و لگد مال کردن خون اون رو) سبب مضحکه شدن ایران در جهان و هم قطع رابطه عربستان و سومالی با ما شد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
یعنی تو از انتفام از عربستان که هم دست بودن در ریختن خون یک شیعه شیخ نمر ناراحتی آقا نوشاد که چرا بابت خون خواهی از یک شیعه بپا خواستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار