همرزمانِ جوانم از میان سیم‌های خاردار و میادین مین با هوشیاری، درایت و شجاعت و با پاگذاشتن جای پای کمین‌های دشمن خود را به سنگرهای ارتش بعثی می‌رساندند و غالب آنها را در خواب به اسارت می‌گرفتند.
کد خبر: ۳۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 26 November 2016
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی، در پیامی بر نقش پررنگ جوانان در شکل‌گیریِ این ساختار عظیم مردمی تاکید کرد و قدرت بالای جوان ایرانی را در تمامی دوران یادآوری نمود.

به گزارش «تابناک» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی؛ سرلشکر پاسدار محسن رضایی ضمن ارج نهادن به خدمات بسیجیان غیور در دوران دفاع مقدس بیان داشت که هنگامی که جوانان ایرانی با غیرت ملی و ایمان الهی به سوی هدفی پیشروند، هیچکس یارای مقاومت در برابر آنان را ندارد.
 
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«بسیج دریای بیکران ملت ایران است.

جوانان ایرانی هنگامی که با غیرت ملی و ایمان الهی به سمتی رو می‌کنند هیچ قدرتی را یارای مقاومت در برابر آنها نیست. در روزهای نفسگیر نبرد می‌دیدم که جوانانِ وطنم چگونه هر مانعی را از سر راه برمی‌داشتند.
  محسن رضایی: هیچ قدرتی یارای مقاومت در برابر جوانان ایرانی نیست
 
همرزمانِ جوانم از میان سیم‌های خاردار و میادین مین با هوشیاری، درایت و شجاعت و با پاگذاشتن جای پای کمین‌های دشمن خود را به سنگرهای ارتش بعثی می‌رساندند و غالب آنها را در خواب به اسارت می‌گرفتند.

دولتمردان اقیانوسِ جوانان ایران اسلامی را ببینند و به آنها اعتماد کنند؛ گره‌های اقتصادی را به سرپنجۀ تدبیر و توانایی خودباز می‌کنند. بارها گفته‌ام جوانان فرشتگانِ نجات ملت ایران هستند.
 
ایران را به آنان باید سپرد؛ امروز روزِ جوانان است!»

امام خمینی معمار بزرگ انقلاب اسلامی ایران در پنجم آذر 1358 فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد که تاثیر عمیقی در تحولات تاریخ معاصر ایران به ویژه در سرنوشت دفاع مقدس و شکست ارتش تا دندان مسلح بعث صدام حسین، نقش موثری داشت.
 
بنیانگذار انقلاب اسلامی در چنین روزی تاکید کرد: «یک مملکت بعد از چند سالی که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون تفنگدار داشته باشد و 20 میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست.» و عمق هوشمندی امام خمینی در تشکیل ساختار مردمی برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران، کمتر از یک سال پس از تشکیل بسیج و با آغاز جنگ تحمیلی مشخص شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار