مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: نگاه ما در زمینه پذیرایی از زائران پاکستانی محدود به 50 هزار نفر نیست، بلکه برنامه داریم تدارکات لازم برای ورود 5 میلیون زائر در آینده را در استان فراهم کنیم.
کد خبر: ۳۳۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 26 November 2016

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در نشست خبری افزود: سال آینده با هدف افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی ستاد فرماندهی و مقری در استان تشکیل می‌شود تا حدود 30 تا 40 موکب را در استان راه‌اندازی و ساماندهی کند.

تدینی با بیان اینکه 18 نهاد در زمینه خدمت‌رسانی به زائزان پاکستانی همکاری داشتند، بیان کرد: فضاسازی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های حداقلی در کشور پاکستان جهت سهولت سفر زائران این کشور نیز در برنامه است و اعتقاد داریم اگر دریچه مناسبی جهت حضور این زائران در سیستان و بلوچستان باز شود، تحولی بنیادین در زندگی مردم استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان با اشاره به حمایت اوقاف از زوج‌های جوان نیازند، گفت: این امکان فراهم شده تا در طول سال 150 زوج جوان مراسم ازدواج خود را به صورت رایگان در زائرسرای امام رضا(ع) برگزار کنند. حدود 3000 نفر از مردم استان جهت حضور در مراسم شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که به آنها خدمت‌رسانی می‌کنیم.

تدینی در ادامه ضمن تقدیر از مردم سیستان و بلوچستان در زمینه پرداخت به موقع اجاره موقوفات، افزود: سیستان و بلوچستان جزو معدود استان‌هایی است که مردم آن اجاره املاک وقف شده را به موقع پرداخت می‌کنند و استان ما در زمینه وصول مطالبات موقوفات از بهترین استان‌های کشور است.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده توسط ادارات اوقاف سطح استان، اظهار داشت: احداث زائرسرا در جوار بقعه "سیدغلامرسول" چابهار احداث حسینیه دوم در جوار بقعه "سیدمهدی" ایرانشهر و فضاسازی بقعه متبرکه "بی بی دوست" زابل از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

وی تاکید کرد: برنامه داریم با توجه به پیش‌بینی ورود زائران افغانستانی در آینده نزدیک از طریق مرز "میلک" در منطقه سیستان، یک محل اسکان و زائرسرا در این محل راه‌اندازی کنیم.

تدینی با تقدیر از مردم استان در زمینه خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی، گفت: حدود 50 هزار زائر پاکستانی در دو ماه اخیر به استان وارد شده که از خدماتی از جمله اسکان، غذای گرم و امور درمانی در استان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در ادامه همچنین به بحث موقوفات استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۶۰۸ موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که رشد بسیار خوبی را در زمینه ترویج فرهنگ وقف در سطح استان نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: اوایل سال 92 که مسئولیت اداره‌کل اوقاف استان به من سپرده شد 2300 موقوفه در سطح استان ثبت بود و خوشبختانه با فرهنگ‌سازی انجام شده که بخش عمده‌ای از آن توسط رسانه‌ها انجام شد، امروز 4608 موقوفه ثبت شده است. تعدادی از این موقوفات جدید به ثبت رسید و تعدادی از آنها دست مردم بود که با اعتمادسازی رسانه‌ها به اوقاف تحویل شده است.

تدینی خاطرنشان کرد: پیش از این مردم استان وقف را تنها در مساجد و حسینیه‌ها خلاصه می‌دانستند اما امروز در پی فرهنگ‌سازی انجام شده موقافات به حوزه‌های دیگر هم سوق پیدا کرده، به طور مثال اخیراً قطعه زمینی در شهرستان زابل جهت امور ورزشی و همچنین ملکی در ایرانشهر جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) وقف شده است.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 96 موقوفه جدید به ارزش 12 میلیارد تومان و با مساحت 140 هزار و 254 مترمربع در استان به ثبت رسیده است. همچنین از ابتدای سال تاکنون 85 هزار مترمربع در اداره اوقاف شهرستان زهک که به تازکی راه‌اندازی شده، به ثبت رسیده است.

تدینی با اشاره به هفته وقف که از 7 تا 16 آذرماه در استان برنامه‌ریزی شده، گفت: برنامه‌های متعددی در هفته وقف در استان اجرا می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار