استاديار گروه معماري و عضو هيات علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: استفاده از انرژي حرارتي خورشيد براي مصارف خانگي، صنعتي، و نيروگاهاي و ساختمان سازي در عصر جديد رابطه مستقيم دارد.
کد خبر: ۳۳۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 26 November 2016

عبدالحميد بحرپيما افزود: در بحث مطالعه و بررسي هاي لازم در خصوص استفاده از انرژي خورشيدي درساختمان سازي و با توجه به مقدار تابش زيادي كه در طي روز روي ساختمانهاي وجود دارد با دريافت و انباشت توزيع مناسب انرژي خورشيدي مي توان در مصرف حداقل انرژي گرمايشي از طريق شناخت بهتر خواص مصالح به كيفيت برتر در بهره برداري دسترسي پيدا كرد.

عضو هيات علمي دانشگاه تصريح كرد: خورشيد نه تنها خود منبع عظيم انرژي است بلكه سر آغاز حيات و منشا تمام انرژي هاي ديگر است.

بحرپيما در ادامه گفت: طبق آمار برآوردهاي علمي در حدود 6 هزار ميليون سال از تولد اين گوي آتشين مي گذرد و در هر ثانيه 2.4 تن از جرم خورشيد به انرژي تبديل مي شود.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به وزن خورشيد كه حدود 333 هزار برابر وزن زمين است و اين كره نوراني را مي توان به عنوان منبع عظيم انرژي تا 5 ميليارد سال آينده به حساب آورد.

بحرپيما اشاره كرد: سوخت هاي فسيلي ذخيره شده در اعماق زمين، انرژي هاي باد و آبشار و امواج درياها و ساير موارد ديگر از جمله نتايج همين مقدار انرژي دريافتي زمين از خورشيد است.

عضو هيات علمي دانشگاه در پايان گفت: در عصر حاضر از انرژي خورشيدي توسط سيستم هاي مختلف و براي مقاصد متفاوت استفاده و بهره گيري مي شود كه از جمله آن مي توان تبديل مستقيم پرتوهاي خورشيد الكتريسته وسيله تجهيزاتي بنام فتوولتائيك و همچنين توجه به معماري بومي و اقليمي اشاره كرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار