مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت نیروگاه مقیاس کوچک (CHP) برق با ظرفیت 25 مگا وات در شهرک صنعتی زاهدان به زودی آغاز می شود.
کد خبر: ۳۳۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 26 November 2016
ماندانا زنگنه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت یاران آراد یاس در شهریور امسال در خواست ساخت نیروگاه مقیاس کوچک (CHP) با ظرفیت 25مگا وات در شهرک صنعتی زاهدان را به وزارت نیرو ارائه کرد.
وی ادامه داد: پس از اخذ مجوزهای لازم با پیگیری های دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان و همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان، زمین رایگان تا میزان 2 هزار متر به این شرکت واگذار شد.
وی افزود: این شرکت با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال و استفاده از فناوری (MTU) آلمان در حال اخذ پروانه ساخت برای آغاز عملیات اجرایی است.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود این نیروگاه با ظرفیت 25 مگا وات تولید برق تا بهمن سال 1396 مورد بهره برداری قرار گیرد.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با هدف تشویق سرمایه گذاران در زمینه ایجاد نیروگاههای مقیاس کوچک، تفاهمنامه ای میان وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1387 منعقد شده که بر اساس آن تا میزان 2 هزار متر زمین رایگان به سرمایه گذاران حوزه نیروگاههای مقیاس کوچک واگذار می شود.
سیستان و بلوچستان با وسعت 187 هزار و 502 کیلومتر مربع معادل بیش از 11 درصد وسعت کشور در جنوب شرق ایران واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار