مدیر آب و فاضلاب شهری سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: شکستگی خط اصلی انتقال آب به قطر 400 میلی متر در محدوده شمس آباد علت اصلی قطعی و کمبود آب در برخی محلات شهر سراوان است.
کد خبر: ۳۳۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 26 November 2016
مهران نصرتزهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خط اصلی شبکه آب شهر سراوان که از شمس آباد تامین می شود از حدود ساعت 3 بعد از ظهر دیروز دچار شکستگی و آب شبکه قطع شد.
وی افزود: با وقوع این حادثه نیروهای تلاشگر آب و فاضلاب از همان دقایق اولیه به محل اعزام شدند اما به دلیل بعد مسافت خط انتقال تا شهر سراوان با مشکل رو به رو شدند و هم اکنون در حال انجام عملیات تعمیر برروی این لوله که حدود 70 درصد آب مصرفی شهر سراوان را تامین می کند، هستند.
وی گفت: فاصله چاه های شمس آباد تا مخزن آب داخل شهر حدود 40 کیلومتر و قطر لوله نیز 400 میلی متر است که حجم بسیار زیادی آب با فشار بالا در داخل این شاه لوله وجود دارد که همه این آب بایستی تخلیه تا عملیات تعمیر انجام و محل حادثه ترمیم شود.
وی ادامه داد: به علت حجم بالای کار، خروج آب از لوله حدود 10 تا 12 ساعت زمان نیاز دارد و پس از آن عملیات تعمیر و تعویض انجام می شود.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان سراوان گفت: برودت هوا و قرار گرفتن خط اصلی در دشت مشکلاتی را فراهم آورده است که همکاران ما هم اکنون در حال کار هستند که پس از تعمیر تا تخلیه کامل هوا از داخل لوله نمی توان آب را به مدار وارد کرد.
نصرت زهی افزود: هم اکنون سه حلقه چاه به صورت موقت به مدار تزریق و 2 دستگاه تانکر سیار آب نیز در شهرک شهید رجایی و شهرک سبحان برای آبرسانی و تامین حداقل آب برای مردم در نظر گرفته شده است.
سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار