کارشناس امور فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سن ازدواج از دلایل بدحجابی در جامعه است.
کد خبر: ۳۳۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵ 28 November 2016

نورالله برشان بیان کرد: حجاب از ضروریات دین اسلام است.

وی با بیان این که از سوی علما حجاب بالاتر از نماز است، افزود: کسانی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنند از دایره اسلام خارج شده است.

این کارشناس امور فرهنگی تصریح کرد: حجاب از همان دوران کودکی در وجود انسان نهادینه شود تا خروجی آن را در بزرگسالی ببینیم.

برشان ادامه داد: حجاب و عفاف زنان را از ناهنجاری های اجتماعی مصون می کند.

وی بی حجابی بانوان را در جامعه یکی از عوامل فروپاشی خانواده ها دانست و افزود: بدحجابی در بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان تاثیر گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‏اى كه بى بند وبارى در پوشش و به تبع آن بى بند و بارى جنسى رواج دارد، بسيارى از لذت‏هاى جنسى كه عامل گرايش به ازدواج است به راحتى در دسترس افراد قرار مى‏گيرد، و اين امر از ميزان علاقه و گرايش به ازدواج در افراد مى‏كاهد.

برشان گفت: آمارهاى قطعى و مستند نشان مى‏دهد كه با افزايش بى حجابى و بدحجابى در جهان، طلاق و از هم گسيختگى زندگى زناشوئى در دنيا به طور مداوم بالا رفته است.

وی تصریح کرد: بدحجابی و بی‌حجابی زمینه‌ی از بین رفتن عفاف را فراهم می‌کند و آسیب‌های دیگری مثل بی‌اعتمادی را هم به دنبال دارد.

وی بیان کرد: نهاد خانواده سلول سازنده‌ی اجتماع است و اگر بخواهیم هر حرکت صحیح اجتماعی را دنبال کنیم، قطعاً باید این سلول شکل اصلی خودش را بگیرد؛ لذا تا زمانی که این مسئله به طور جدی در خانواده اصلاح نشود، همه‌ی حرکات اجتماعی روبنایی و سطحی خواهند بود. جامعه پذیر کردن افراد یکی از وظایف نهاد خانواده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
اقای کارشناس افزایش سن ازدواج نتیجه چیه اگه به نتیجه رسیدین گناه مردم چیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار