کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: شهر زاهدان با توجه به محدوديت هاي طبيعي و عدم وجود توانهاي محيطي لازم نياز به برنامه ريزي جامع جهت ايجاد فضاي سبز دارد.
کد خبر: ۳۳۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 27 November 2016

عليرضا جلال‌زايی افزود: به منظور ارتقای شاخصهاي فضاي سبز، مسئولين و كارشناسان مي توانند گامي مهم در راستاي بهبود فضاي سبز و افزايش اين شاخصها بردارند.

این مدرس دانشگاه تصريح كرد: هر چند شرايط اقليمي شهر زاهدان به گونه اي است كه مانع توسعه فضاي سبز در گونه هاي گياهی متفاوت شده ولي باز هم مي توان با انديشه هاي مناسب و بهره گيري از نيروهاي متخصص هرچند اندك، فقر موجود فضای سبز زاهدان را پشت سر گذاشت.

وي بيان کرد: با شناسايي امكانات موجود و بررسي شرايط اقليمي آب و هوا و خاك مي توان گونه هاي گياهي سازگار با محيط شهر پرورش داد و اين عمل از هدر رفتن هزينه ها جلوگيري خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه اگر از روي اصول مناسب و هدفمند به كاشت گياه و درختان بومي اقدام كرد نتيجه كار مثبت خواهد بود گفت:در غير اين صورت با ورود گياهان غيربومي كه با شرايط محيطي سازگاري ندارند فقط هزينه و زمان صرف شده و نتيجه كار منفي خواهد بود.

وی در پايان افزود: با برنامه ريزي دقيق و ايجاد كردن پارك هاي مناسب در قسمت هاي مختلف شهر و با استفاده از تمامي آيتم هاي موجود در پاركها مانند فضاي بازي كودكان و فضاي ورزشي براي سنين مختلف و ساير فضاها علاوه بر زيبايي شهر ساير موارد مذكور نيز برنامه ريزي نمود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار