بانوی کارآفرین در استان فارس گفت: همیشه بایداولین اولویت برای خانم ها ، خانواده و تربیت فرزندان باشد و در مراحل بعد کارهای جنبی را می توان انجام داد
کد خبر: ۳۳۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 27 November 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: با تغییر و تحولات اجتماعی، گرایش بیشتر زنان و دختران در امر ادامه تحصیل و حتی پیشی گرفتن آنها در این زمینه و از طرف دیگر تغییر و تحولات اجتماعی در جامعه و افزایش تجملات و هزینه های زندگی و مشکلات اقتصادی، بسیاری از زنان را بر آن داشته که به اشتغال در بیرون از منزل روی آورند.

*اشتغال در بیرون از منزل به زنان کمک می کند تا از تخصص و تحصیلات خود بهره ببرند که این مساله در امنیت روانی و احساس کارآمدی شان بسیار موثر است.

*این دسته از زنان، با کار کردن در بیرون از منزل، باری از مشکلات اقتصادی را از دوش همسر برداشته و موجب می گردد که خانواده از لحاظ مالی در رفاه بیشتری به سر ببرد.

مهمترین عیبی که اشتغال زن در بیرون از خانه دارد، مشکل نگهداری و تربیت فرزند(یا فرزندان)است. در بسیاری از موارد کار مادر موجب عدم رسیدگی کافی به فرزندان می شود . برای مثال با توجه به تعهدات مادر در محل کار و مسئولیتهایی که وی بر عهده دارد همیشه این نگرانی را دارد که آیا می تواند  برای تربیت فرزندش وقت بگذارد و با او حرف بزند؟ می تواند در امر تربیت وی نقش اصلی و اساسی را داشته باشد؟ و ....

در این راستا با یکی از زنان کارآفرین برتر استان فارس مصاحبه ای انجام گرفته شده است که درادامه می خوانید.

صدیقه محمودی کوشک قاضی که در زمینه ی تولید پوشاک زمستانی توانسته است برای حدود  200 هنر جو اشتغال زایی کندخانوده را به عنوان مهمترین رکن جامعه می داند و در ادامه تأکید کرد :وظیفه ی اول بانوان حفظ بنیان خانواده وتربیت فرزندان است  اگرمسئولیت را به خوبی به انجام برساند می تواند در کنار آن کارهای جنبی دیگر انجام دهد .

وی در ادامه گفت : هنگامی که فرزندانم به من احتیاج داشتند سعی کردم همه ی دغدغه ام تربیت فرزندان خوب باشد که در آینده بتوانند  فردی مفید برای جامعه باشند  .بعد از این که شخصیت آن ها شکل گرفت و من وقت آزاد تری نسبت به قبل داشتم؛  تصمیم به تأسیس مغازه کاموا فروشی گرفتم ، با توجه به این که همسرم بازنشسته شده بود در کنار هم مغازه را اداره می کردیم .

صدیقه محمودی که مدت های قبل مدرک بافندگی را گرفته بود ، در کنار فروشندگی به کسانی که در این زمینه مشکلاتی داشتند  پاسخ می داد و به آن ها کمک می کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار