مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مشکل کمبود خون در این استان جدی است از شهروندان خواست برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون مراجعه کنند.
کد خبر: ۳۳۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 28 November 2016
سهیلا خسروی اظهار داشت: این مجموعه همزمان با آغاز فصل سرما روند اهدای خون خیلی کند را تجربه می کند که این امر سبب کاهش شدید ذخایر خونی سیستان و بلوچستان شده است و ادامه این روند شرایط بحرانی در وضعیت خون در استان به وجود می آورد.
وی ادامه داد: از آنجایی که در کنار کاهش اهدای خون در سیستان و بلوچستان، استان های معین تامین کننده خون مورد نیاز بیماران استان نیز دچار کمبود اهدای خون شده اند ضروری است مردم نوعدوست استان نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزانه 350 واحد خون و فرآورده های خونی در استان مورد نیاز است گفت: 2 هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و غیره در استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
خسروی تصریح کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان های زاهدان، زابل، چابهار و ایرانشهر در طول هفته و پایگاه انتقال خون سراوان 2 روز در هفته آماده دریافت و اهدای خون مردم استان برای به بیماران نیازمند هستند.
وی حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال سن و داشتن حداقل 50 کیلوگرم وزن را از جمله شرایط اهدای خون ذکر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار