فرماندار مهرستان گفت: کاهش بارندگی، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت اضافه باعث شده در این شهرستان با بحران آب روبه‌رو شویم.
کد خبر: ۳۳۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 29 November 2016

فرماندار مهرستان با تأکید بر مدیریت و استفاده صحیح از منابع آب شهرستان اظهار کرد: بحران آب مسئله‌ای جدی است که باید جدی گرفته شود و امروز ما در سراسر کشور با کمبود منابع آب مواجه هستیم.

رشید پارسائی افزود: آب یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است، باید از ظرفیت رسانه‌ها برای الگوی مصرف صحیح آب استفاده شود.

این مسؤول ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان مهرستان نبود حاشیه‌نشینی و مهاجرت‌پذیری است.

سرپرست اداره امور منابع آب مهرستان نیز در این جلسه گفت: هدف اصلی از تشکیل شورای حفاظت از منابع آب، افزایش بهره‌وری و مدیریت مطلوب بهره‌برداری از منابع آب است.

وی بیان کرد: کاهش بارندگی، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت اضافه باعث شده با بحران آب روبه‌رو شویم.

رضا جلیلوند افزود: برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه یکی از دیگر معضلات است که نیازمند چاره‌اندیشی بیشتری است، ساخت دیوارهای حافظتی از جمله پروژه‌های در حال اجرای اداره امور منابع آب مهرستان است.

شهردار مهرستان نیز خاطرنشان کرد: مهرستان یکی از شهرستان‌هایی است که با خطر سیل مواجه است.

منصور ناروئی‌نصرتی افزود: طی سال 93- 95 دو پل را پیش‌بینی کردیم با هدف تجمع آب مسکن مهر فرهنگیان که 248 خانوار زندگی می‌کنند بسازیم که مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

این مسؤول ادامه داد: در پروژه‌های آینده شهرداری مهرستان دو پروژه جداسازی آب و مدیریت آب‌های سطحی پیش‌بینی کردیم و در صورت تأمین اعتبار اجرا خواهند شد.

گفتی است، در پایان هرکدام از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار