پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام امروز /دوشنبه/ با استقبال با شکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان خاش در شهر نوک آباد این شهرستان تشییع و خاکسپاری شد.
کد خبر: ۳۳۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 28 November 2016
خاک سرزمین مردم ولایتمدار شیعه و سنی خاش به وجود مقدس 2 شهید گمنام مزین و عطرآگین شد و یادگاران دفاع مقدس در شهر نوک آباد این شهرستان آرام گرفتند.
جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: هشت سال جنگ تحمیلی برای ایران اسلامی دستاوردهای عظیمی به همراه داشته است.
سرهنگ پاسدار محمد ناظری بیان کرد: شهیدان در جوانی و پاکی به رستگاری بزرگی دست پیدا کردند که تربت پاک آنان زیارتگاه عارفان و عاشقان و دل شیفتگانی است که معنویت و شکوه را به جامعه عرضه می کنند.
وی بیان کرد: شهیدان وظایف خود را به نحو احسن انجام داده اند بر این اساس در شرایط کنونی وظیفه تک تک افراد جامعه این است که وظیفه شناس باشند و جهاد علمی را در دستور کار قرار دهند و عملیات ‌های تخریبی و تهدیدهای فرهنگی را خنثی کنند.
وی تسلط بر ابزار دشمن با اتحاد و یکپارچگی، دشمن شناسی برای مقابله با راههای نفوذ و حساس بودن به اصول نظام، پایبندی به اهداف انقلاب و پیروی از دستورات رهبری را از دیگر وظایف مردم ایران در ادامه راه شهدا دانست.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش نیز در این آئین گفت: شهیدان در هر نقطه ای که اعلام وجود کرده اند در آن محل ها برکت و رحمت به همراه آورده اند.
امام جمعه خاش گفت: جای بسی افتخار و شعف است که شهیدان این منطقه را برگزیده و میزبانی مردم خوب این دیار با برکت را به جاهای دیگر ترجیح داده اند و هم اینک به واسطه وجود با عظمت آنان آثار خیر و رحمت در جامعه نمایان است.
حجت الاسلام محمدحسین میری افزود: مردم خاش و نوک آباد از مدت ها قبل خود را برای استقبال از شهیدان والا مقام آماده کرده اند و برای ورود آنان به این منطقه لحظه شماری می کنند.
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش نیز گفت: شهیدان از سرمایه های ارزشمند کشور هستند که وجود آنان برای ایران اسلامی برکت و رحمت است.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهیدان در جامعه اسلامی ایران مایه عزت و سرافرازی و رحمت و امید هستند و به طور قطع با آمدن خود به منطقه امید و نشاط و برکت را به مردم هدیه می دهند.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش گفت: از مدت ها قبل تدابیر لازم برای میزبانی از شهیدان در شهر نوک آباد اندیشیده شد.
وی اظهار داشت: همه دستگاهها، نهادها و اقشار مختلف مردم در روز ورود شهیدان گمنام به منطقه حضوری گسترده داشتند و حماسه ای بزرگ و در شان شهیدان خلق شد.
احمد هاشمزهی بزرگ و ریش سفید طایفه هاشمزهی شهر نوک آباد خاش نیز گفت: امروز برخود می بالیم که پذیرای شهیدانی هستیم که برای جامعه سبب خیر و رحمت و امید هستند.
مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد خاش نیز گفت: شهیدان در تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی جاودانه حرکت کردند و هم اینک جامعه به وجود نازنین و با برکت شهیدان مفتخر است.
به گزارش ایرنا شهدای گمنام از داخل شهر نوک آباد تا بوستان شهدای گمنام تشییع و در این بوستان به خاک سپرده شدند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار