مدرس دانشگاه پیام نور زابل گفت: اختلال اوتیسم به دلیل نبود امکانات مناسب ورزشی، بوستان و فضای سبز مطلوب در منطقه سیستان رو به افزایش است.
کد خبر: ۳۳۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 29 November 2016
سعید عرب اظهار داشت: فرد به دلیل نبود ارتباط کلامی، تعامل اجتماعی و امکانات مناسب به اختلال اوتیسم مبتلا می شود به طوری که این اختلال در کودکان و نوجوانان بیشتر است.
وی تصریح کرد: کودکان، نوجوانان و جوانان نیازمند ارتباط ویژه و خوب در یک محیط غنی و سرشار از امکانات هستند که باید به صورت مناسب برای آنان فراهم شود.
یکی از اعضای مرکز مشاوره نگین عصر منطقه سیستان اظهار داشت: همانگونه که مسائل جسمی برای ما دارای اهمیت است مسائل روان شناختی نیز باید دارای اهمیت باشد چرا که سر منشا خیلی از بیماری های جسمی مانند زخم معده و مشکلات قلبی از موضوعات مهم روان شناختی هستند.
عرب افزود: مرکز مشاوره تخصصی نگین عصر در سال 92 فعالیت خود را در منطقه سیستان در بخش های اختلالات رفتاری، اضطرابی، یادگیری، تکلمی و مشاوره های تخصصی آغاز کرد.
وی گفت: اختلالات رفتاری، اضطرابی و اوتیسم سه طیف مهم اختلالات در منطقه سیستان هستند.
مدرس دانشگاه پیام نور از برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه سبک های فرزند پروری برای والدین، سبک های یادگیری و مقابله با استرس برای کودکان، نوجوانان و جوانان و کارگاه خانواده درمانی در آینده خبر داد.
عرب ادامه داد: برگزاری کارگاه های اختلالات یادگیری، رفتاری و اوتیسم در دستور کار این مرکز است.
وی تاکید کرد: به دلیل آگاه نبودن مردم از وجود چنین مراکزی و آشنایی نداشتن آنان با اختلالات رفتاری، اضطرابی و تکلمی این اختلالات در منطقه رو به افزایش است.
اوتیسم یا درخودماندگی (Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. 
علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌ کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است. 
این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است و وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد.
منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار