کد خبر: ۳۳۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 29 November 2016
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: ترویج و توسعه فرهنگ حسنه وقف و گرایش افراد خیر به سمت این فرهنگ حسنه می تواند در فقر زدایی اجتماعی ، فرهنگی در جامعه کمک کند.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی با اشاره به جایگاه وقف در پیشبرد اهداف متعالی دین مبین اسلام اظهار کرد: هدف از ترویج وقف، ‌کمک به مردم و رفع نیازهای مادی و معنوی آنان است، ضمن اینکه در ایجاد فضای معنوی در سطح جامعه، عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال و در مجموع رفع محرومیت از جامعه بسیار مؤثر است و در واقع وقف برای حل بسیاری از معضلات اجتماعی بهترین راهکار است.

وی افزود: موضوع موقوفات و اماکن متبرکه یکی از شئون ولایت فقیه است و ایشان هم اختیارات خود را به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تفویض کرده‎اند، سازمان اوقاف سازمانی است که زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‎کند و بر همین اساس،‌ نظرات، فتاوا و نکاتی که مدنظر رهبر انقلاب و در چارچوب نظر واقفین است جزء اهداف اصلی این سازمان است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف بعد از 27 سال برای اولین بار ساختار تشکیلاتی خود را متحول کرد و متناسب با نیازهای اداری، ‌وظایفی که بر عهده دارد و همچنین متناسب با مباحث روز اجتماعی، ساختار خود را دگرگون و ساختار جدیدی را تعریف کرد و در این ساختار جدید به جای اینکه موضوع محور باشد، نتیجه و خروجی کار به عنوان محور فعالیت‎ها قرار گرفت.

تدینی خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف با این ساختار جدید و با روحیه‎ای مذهبی و جهادی که برگرفته شده از مکتب اهل بیت علیهم السلام است، توانسته به وظایف خود بهتر عمل کرده و خدمات بهتری را ارائه نماید.

وی خاطر نشان کرد: در مباحث امور مالی هم موقوفات از شفافیت خاصی برخوردار شدند و سیستم مالی ما به روز و شفاف شد و مشخص شد که هر موقوفه چقدر درآمد دارد و چگونه باید هزینه شود و لذا سازمان اوقاف برای بازسازی و نیز سرمایه‌گذاری در راستای موقوفات از قدرت بالایی برخوردار شد که البته تحقق این کار سنگین یعنی راه‌اندازی سامانه جامع کشوری که یکی از وظایف ما در سند چشم‌انداز اوقاف بود دو سال به طول انجامید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار