کد خبر: ۳۳۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 30 November 2016
 مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار زائر خواهر و برادر تشیع و تسنن استان به مناسبت شهادت امام رضا(ع) با پای پیاده به مشهد مقدس مشرف شدند یا در طول مسیر هستند.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی بیان داشت: همه ساله عاشقان امام هشتم(ع) از سیستان و بلوچستان به صورت پیاده به منظور شرکت در مراسم سالگرد شهادت آن امام همام و نشان دادن عشق و ارادتشان به خاندان جلیل القدر عصمت و طهارت(ع) به سمت مشهد حرکت می کنند.
وی ادامه داد: این افراد در طول چند روز گذشته با 70 دستگاه اتوبوس اعزام شدند و در 50 کیلومتری مشهد مقدس بعد از پیاده شدن از وسائل نقلیه به صورت پیاده در حال پیمودن مسیر باقی مانده هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به بازگشت زائران پاکستانی که از این استان به کربلا مشرف شدند گفت: تمام تدابیر برای پذیرایی مطلوب از این زائران همچون ورود آنان به استان اندیشیده شده است.
تدینی افزود: کشور پاکستان حدود 200 میلیون نفر جمعیت دارد که شمار زیادی از آنان آرزوی زیارت اماکن متبرکه کشور ایران و قصد سفر به عتبات عالیات عراق را در سینه دارند به طوری که از ابتدای ماه محرم امسال تاکنون 50 هزار زائر پاکستانی وارد این استان شدند.
به گزارش ایرنا در میان نقل قول های گوناگون درباره روز و ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که حضرت در روز جمعه، آخر ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسیدند، در حالی که 55 سال از عمر مبارکشان سپری شده بود.
محل شهادت امام رضا(ع) به گفته همه تاریخ نویسان، شهر توس و محل دفن ایشان نیز در باغ حمید بن قحطبه در سناباد بوده که بعدها مشهد الرضا محل شهادت امام رضا(ع) نام گرفته و اینک به نام مشهد شهرت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار