کد خبر: ۳۳۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷ 30 November 2016
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هیبت محمدی و شجاعت علوی در سیره و رفتار امام رضا (ع) مشهود بود و به همین دلیل نیز مأموم حریم ایشان را رعایت می‌کرد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) افزود: امام رضا(ع) مانند اجدادشان نقش هدایت و رهبری امت را برعهده داشتند با این تفاوت که در هر عصری یکی از موضوعات بسیار مهم وکلیدی امت اسلامی روشن و تبیین می شد همچون نقش امام حسین(ع) در نهضت عاشورا که اسلام واقعی را به مردم معرفی کردند و در عصرامام باقر(ع) و امام صادق(ع) علوم اهل بیت(ع) منتشر شد.

آیت الله سلیمانی در ادامه بیان کرد: امام رضا(ع) 20 سال امامت کرد؛ آنچه که ایشان در این دوران بر عهده شان بود مسئولیت بسیار سنگینی بود؛ حفظ شیعیان از انحرافات اعتقادی بسیار، از موادی بود که ایشان شیعیان را به اعتقادات صحیح راهنمایی می کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) نقش مهمي در توسعه حوزه معارف اسلامي و تربيت شاگردان برجسته داشت و با انجام دادن و پيگيري كارهاي پدر، پشتوانه علمي استواري براي پيشبرد آرمان هاي فرهنگي خاندان رسالت بود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: عشق و علاقه به امام رضا(ع) و خاندان پیامبر(ص) باعث حضور میلیونی مردم از سرتاسر کشورمان در مشهد مقدس شده است.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه امام رضا (ع) در عصر امامت خود تنها کسی بوده که در مبانی اسلامی تبحر داشته است، تصریح کرد: امامان معصوم (ع) علاوه بر امامت بر جریانهای سیاسی و اجتماعی نظارت داشته‎اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار