کد خبر: ۳۳۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 01 December 2016
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی ، حل مشکل رکود، رفع بیکاری در دستور فعالیت ها قرار دارد.

به گزارش ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان نادر میرشکار در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: 34 واحد تولیدی در استان جهت اخذ تسهیلات از بانک صادرات ، ثبت نام نموده اند که 25 واحد به بانک معرفی شده اند که تنها جهت 6 واحد قرارداد منعقد گردیده است .

وی افزود: در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان 57 مصوبه تصویب که 18 مصوبه اجرا و 29 مصوبه دیگر هم در حال اجراست .

میرشکار ادامه داد: جدای از پرداخت تسهیلات یکی دیگر از برنامه های ما بازدید از واحدهایی است که تسهیلات دریافت کرده اند و هدف از این بازدیدها هم اعمال نظارت بر عملکرد طرح رونق تولید و کسب اطمینان از اجرای برنامه ها و تعهدات واحدهای تولیدی می باشد .

وی در ادامه ابراز داشت: طی هفته گذشته با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، برنامه بودجه، اداره کار و رفاه اجتماعی، شهرک صنعتی از سه واحد تولیدی که تسهیلات دریافت کرده اند بازدید بعمل امد و این روند به صورت جدی ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: روند پرداخت تسهیلات از طریق برخی بانک ها مناسب نیست و با جلسات مستقیم با بانک ها شاهد رشد و پیشرفت در این زمینه خواهیم بود.

ماندانا زنگنه گفت: برخی واحدها در موعد مقرر نتوانستند ثبت نام کنند که به زودی با باز شدن سامانه این واحدها بتوانند ثبت نام نمایند و با پیگیری یارانه تسهیلات و کمک های فنی و اعتباری شاهد رفع موانع تولید و افزایش تولید در استان باشیم.

نارویی مدیر امور شعب بانک صادرات استان نیز در این جلسه گفت:هدف ما هم رفع موانع تولید است و پرداخت تسهیلات در این زمینه جزو وظایف ذاتی بانک صادرات است.

جواد میر معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز در رابطه با این بازدید، گفت: واحد تور ماهیگیری ظرفیت تولیدی را افزایش و 20 نفر نیروی جدید مشغول به کار کرد، واحد ناجی پوشش 2 خط تولید تعطیل خود را فعال و 80 نفر را جذب و واحد تولیدی هامون سازه نیز ضمن حفظ اشتغال قبلی تعداد 20 نفر به صورت مستقیم با این شرکت فعالیت خود را آغاز نموده اند .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار