کد خبر: ۳۳۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 01 December 2016
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: توسعه و پیشرفت جامعه، حاصل اتصال حلقه های توسعه علمی، صنعتی و اقتصادی است.

دکتر جعفر رهنما در گفت‌وگو با ایسناافزود: دانشگاه با تولید علم و فناوری، روح تازه به صنعت می بخشد و با تحمل صنعت و مصلح شدن آن به دانش و علم روز کشور به سوی خود کفایی و توسعه اقتصادی گامهای موثر بر خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: امروز دیدگاههایي در جهان پدیدار شده است که بر اساس آن توسعه باید در برگیرنده نیازهای نسل حاضر بدون استفاده از توان نسل های آینده باشد زیرا این نسل ها موظف به تأمین نیازهای خود هستند.

به گفته رهنما با اتصال زنجیره وار دانشگاه به عنوان متولی توسعه علمی و صنعت به عنوان عامل توسعه صنعتی، می توان نتایج بسیار مثبتی در زمينه توسعه اقتصادی فراهم کرد.

وی تصریح کرد: تأکید کنونی جهاد بر پاسداری توسعه به این دلیل است که رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی و حفظ محیط زیست زنجیره وار با هم در ارتباطند و هر 3 با تقویت یکدیگر، عناصر لازم برای توسعه مستمر اجتماعی به شمار می آید.

راهنما در ادامه گفت: با حرکت جامعه به سوی پایه گذاری تحقیقات بنیادی، پژوهش های علمی و آموزش های کاربردی می توان نیروی انسانی متخصص تربیت کرد که خود متولی تولید علم و فن آوری باشند و این سرمایه های عظیم آینده صنعت و اقتصاد کشور را تضمین خواهد کرد.

وی ذکر کرد: منابع موجود در جهان هر ساله مستهلک می شوند و منابع طبیعی از بین می روند اگر نسل حاظر در هر کشوری از بین رفتن و مستهلک شدن انرژی را جبران نکند منابع انرژی و ذخائر فرسوده به کلی از بین خواهد.

عضو هیات علمی دانشگاه در پایان گفت: لزوم هماهنگی و ارتباط بیش از پیش دو بخش دانشگاه و صنعت احساس می شود که امروزه با توجه به فعالیت هاي وسیع دانشگاه و صنعت از پایه های مهم توسعه پایدار جامعه به حساب می آید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار