استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری همایش ملی صیانت و گفتمان ‌سازی اجتماعی با محوریت نقش سمن ها و تشکل های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر طی روزهای 13 و 14 آذرماه در تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت کشورهای خارجی ، پیشگیری از آثار سوء مصرف مواد مخدر نیازمند مشارکت هدفمند و برنامه محور توسط بخشهای دولتی و غیردولتی است.
کد خبر: ۳۳۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 01 December 2016
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان علی اوسط هاشمی با اشاره به تاثیر آسیبهای اجتماعی بر تحقق اهداف توسعه افزود: سمن ها و تشکل های مردم نهاد بازوی پرتوان دولت در تحقق امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد هستند.
وی اظهار داشت: استفاده از توان مردم و سمن ها برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید در تمامی حوزه ها همچون پیشگیری ، درمان و مقابله تسری پیدا کند. 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با اشاره به شکل گیری سمن ها از بطن جامعه ، نقش سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد را در جهت آگاهی بخشی ، آموزش عمومی و ارتقاء سطح سلامت جامعه از مواد مخدر، سازنده و مهم توصیف کرد. هاشمی گفت: ضرورت دارد در قالب برنامه و یا سند توسعه ای با اهتمام جدی نسبت به تقویت فعالیت ها و اتخاذ سازوکارهای حمایتی از سازمان های مردم نهاد  در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدام شود.

وی موفقیت هر اقدام اجتماعی را نیازمند حضور سازنده سازمان‌های مردم نهاد دانست و خاطرنشان ساخت: اقدام و عمل در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نیازمند فراهم کردن بستر مشارکت جمعی است؛ زیرا گسترش آسیبهای ناشی از مواد مخدر ، کیان و فرهنگ جامعه را تهدید و مانعی جدی در مسیر پیشرفت  و توسعه کشور ایجاد می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به گسترش معضل اعتیاد و اثرات زیانبار آن به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر جامعه تاکید کرد: سمن های پیشگیری از اعتیاد با مشارکت رسانه ها ، ارتباط مستقیم با خانواده ها و نهادهای فرهنگی می توانند، ابزارهای بسیار قدرتمندی در امر مبارزه با مواد مخدر و بهبود یافتگی معتادان باشند. 
وی تاکید کرد: برپایی کارگاه های آموزشی توسط سمن ها برای خانواده معتادان با توجه به نقش آنان در روند بهبود یافتگی و درمان ، تشکیل شبکه حمایت های اجتماعی برای بهبود یافتگان از اعتیاد ،هم افزایی و جلب مشارکت خیران با هدف ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته و افزایش سهم بودجه و برون سپاری بخشی از خدمات و نقش های دستگاههای اجرایی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر به سمن ها، در کاهش آمار معتادان ، بهبود وضعیت معیشت بهبود یافتگان و همچنین کاهش پدیده های اجتماعی ناشی از اعتیاد مواد مخدر موثر است.

هاشمی ضمن تاکید در خصوص افزایش تعداد سازمانهای مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: هم اکنون از مجموع 93 سازمان مردم‌ نهاد در سیستان و بلوچستان ، 41 سمن در حوزه پیشگیری از اعتیاد ، 37 مورد در حوزه درمان و 15 سمن  نیز در بخش کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار