مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان:
مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته اهل‌سنت زاهدان با اشاره به اهمیت احساس مسئولیت و رسالت هر انسان، توجه به حقوق‌الله و حقوق‌الناس را از مهمترین ویژگی‌های یک انسان موفق برشمرد و نمازگزاران را به رعایت حدود الهی و تقوا توصیه کرد.
کد خبر: ۳۳۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 02 December 2016
به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان امام‌جمعه زاهدان در این مراسم اظهار داشت: زندگی انسان در این دنیا بسیار کوتاه و مختصر است. انسان در دنیا دارای رسالت، تعهد و مسئولیت‌‌هایی است. یکی از مسئولیت‌های انسان‌ها، تعهداتی است که در مقابل پروردگار و عبادت و بندگی الله تعالی دارند.
وی خاطرنشان کرد: دین اسلام بر دوش مسلمانان رسالت و مسئولیت‌هایی قرار داده است که قرآن مجید این مسئولیت‌ها را تشریح می‌کند. از دیدگاه عقل، عرف و شریعت، انسانی کامیاب است که به رسالت خویش عمل کند. در زمینه‌ی انجام رسالت، پیامبران و دوستان الهی که به معرفت الهی رسیده‌اند و به دستورات شریعت عمل کرده‌اند اسوه و الگوی ما هستند، زیرا آنان بیدار زندگی کرده‌اند و برای دنیا و آخرت انسان‌های زمان خویش و نسل‌های آینده تلاش و برنامه‌ریزی کردند.
خطیب جمعه زاهدان در ادامه به اوضاع نابسامان معنوی بشر امروزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بشر امروزی علیرغم پیشرفت‌های مادی و تکنولوژی، در عرصه معنوی و آمادگی برای آخرت به‌سوی ناکامی و نابودی حرکت می‌کند. گناه، فسق و نافرمانی از دستورات پروردگار حرکت به‌سوی شیطان و خواهشات نفسانی است که انسان را با ذلت و خواری مواجه می‌کند.
وی ادامه داد: بشر امروز نیاز به ناجیانی دارد تا او را به راه راست راهنمایی کنند. در گذشته پیامبران به‌عنوان راهنما و مرشد بوده‌اند که جامعه را به‌سوی مسیر صحیح و درست راهنمایی می‌کردند و امروز دستورات قرآن و سنت بهترین راهنمای بشریت هستند. ارتباط با قرآن و عمل به دستورات شریعت می‌توانند ما را نجات دهند و در مسیر صحیح قرار دهند.
امام‌جمعه زاهدان در ادامه ضمن اظهار تاسف از غفلت انسان‌ها از عالَم برزخ و جهان آخرت، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از ما مرگ و صحرای قیامت را فراموش کرده‌ایم، درحالی‌که تمام انسان‌ها گذر از قبر وحشتناک و میدان محشر و حساب و کتاب را پیش روی خودشان دارند. انسان‌ها باید روزی در میدان محشر که انبیا، شهدا و بندگان مقرب الهی صف کشیده‌اند پاسخ‌گوی اعمال خویش باشند؛ در آن روز همه‌ی ما باید پاسخ‌گوی حقوقی که از الله و بندگان خدا ضایع‌ کرده‌ایم باشیم.
وی افزود: در روز قیامت انسان‌ها مانند لشکر ملخ‌ها روی زمین افتاده‌اند و مانند پروانگانی که اطراف نور جمع شده‌اند، مضطرب و پریشان‌اند و درحالی‌که بلند می‌شوند و به زمین می‌افتند، فریاد و آه و ناله سر می‌دهند، زیرا یک چشم‌شان به بهشت دوخته است و یک چشم‌شان به جهنمی که شعله‌های آتش از آن زبانه می‌کشد. به‌راستی چه چیزی ما انسان‌ها را از این روز وحشتناک غافل کرده است؟!
مدیریت دارالعلوم زاهدان بر لزوم بندگی پروردگار تاکید کرد و گفت: این دنیا دنیای خوشگذرانی و لذت نیست، بلکه دنیای بندگی، تقوا، خداشناسی و عمل است. خدا را بشناسیم و با تمام وجود او را عبادت کنیم. البته به دنیای صحیح و درست هم بیندیشیم و برای دنیای خود و نسل‌های آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم. همه‌ی ما باید صحیح و درست به مسئولیت و رسالت خودمان عمل کنیم و بدون آلودگی گناه و معصیت از دنیا برویم.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی که در بین اهل سنت ایران لقب شیخ‌الاسلام دارد در پایان به علما و مفتیانی که از استان‌های مختلف کشور برای شرکت در مجمع فقهی اهل‌سنت به زاهدان آمده بودند، خیرمقدم گفت.
وی همچنین هفته بسیج را به تمام بسیجیان تبریک گفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار