نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نماز کانون تربیت همگانی است و موجب وحدت و یکپارچگی در جامعه می شود.
کد خبر: ۳۳۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 03 December 2016

آیت الله عباسعلی سلیمانی در اجلاس استانی نماز با محوریت نماز وکاهش اسیب های اجتماعی افزود: ارزنده ترین گوهر مقصود نماز است.

آیت الله سلیمانی گفت: اگر انسان اهل نماز باشد و خداوند را حاضر بر اعمال خودش ببیند و بداند که طوق بندگی خدا را بر گردن گرفته به طور حتم نماز او در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود و نخواهد گذاشت این شخص گرفتار مشکلات و معضلات بشود که گناه برای او ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر با دید باز نگاه کنیم قرآن کریم اشاره کرده که نمازی که انسان با خلوص نیت و با اعتقاد کامل برگزار کند این نماز انسان را از فحشاء و منکر بازمی دارد و حوزه آسیب های اجتماعی در بحث فحشا و منکر از هر کار گناهی و هر آسیبی به عنوان منکر در جامعه ما شناخته شده است که نماز می تواند در این حوزه نقش بسیار خوبی داشته باشد.

وی افزود: برگزاری این گونه اجلاس ها در کاهش آسیب ها و فرهنگ سازی مناسب در جامعه بسیار زیاد است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به نقش آموزش در ترویج فرهنگ نماز، افزود: پایه‌ریزی ساختمان نوپای جامعه اسلامی آموزش کودکان است و باید همه مدیران این نکته را مدنظر قرار دهند که می‌توان با اجرای برنامه‌های تبلیغاتی در مدارس و آموزشگاه‌های تربیتی، انجام مسابقات و برنامه‌های تفریحی علاقه کودکان و نوجوانان در برپایی نماز را افزون کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار