عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: بهترین راه حل معضل ترافیک، آموزش فرهنگ ترافیک است.
کد خبر: ۳۳۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 03 December 2016

علیرضا جلال‌زایی افزود: معضل و مشکل ترافیک با جریمه و برخورد با رانندگان به حد معمول برطرف نمی شود بلکه راهکار اصلی آن آموزش همگانی است.

کارشناس برنامه ریزی شهری در ادامه گفت: آموزش ترافیک به‌صورت بنیادی و فرهنگی بهتر است از گروه های سنی پایین و از سطح پایه، دبستان و راهنمایی شروع شود.

جلال زایی تصریح کرد: یک سری آموزش ها هم است که باید برای رانندگان به اجرا گذاشته شود.

به گفته وی باید توجه داشت که آموزش باید به طور مداوم و مستمر برای رانندگان که نقش بسیار حساسی را در ترافیک شهرها بعهده دارند، صورت گیرد.

وی در ادامه بيان کرد: به طور کلی در زمینه آموزش خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته و تولید برنامه های متنوع تلویزیون، آموزش همگانی بلیس و همکاری آموزش پرورش نمودی از آن است.

جلال زایی گفت: رشد سریع جمعیت و به تبع آن افزایش ماشین و گنجایش کم خیابانها از مشکلات پیش روی شهرها در زمینه افزایش ترافیک است.

کارشناس برنامه ریزی شهری ادامه داد: استفاده از وسایط نقلیه عمومی در زمینه کاهش ترافیک موثر است و موجب بهینه سازی مصرف سوخت می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: برگزاری همایش ها، به اجرا گذاشتن ساعات خاص و برنامه های درسی در خصوص ترافیک در مدارس، فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، احترام به چراغ های راهنمایی و رانندگی و حق تقدم از مواردی است که با اجرای آن می توان ترافیک را به میزان زیاد در شهرها کنترل کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار