قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مهمترین عامل افزایش آسیب های اجتماعی در یک جامعه به ویژه جامعه اسلامی کم توجهی و اقامه نکردن نماز است و تنها راه حل این معضلات اقامه نماز به صورت واقعی و اعتقاد قلبی است.
کد خبر: ۳۳۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 03 December 2016
محمود مظفر روز شنبه در دومین اجلاس استانی نماز در زاهدان اظهار داشت: اگر اقامه نماز در جامعه به خوبی انجام شود تمام آسیب های اجتماعی برطرف می شود.
وی تصریح کرد: اقامه نماز به صورت واقعی یعنی اینکه هر کس که در اداره و یا خانه خود نماز را برپا می دارد بقیه افراد را نیز بر اقامه نماز ترغیب و تشویق کند.
وی ادامه داد: اگر این امر در بین آحاد مردم جامعه متداول شود ما دیگر شاهد آسیب های اجتماعی درون جامعه نخواهیم بود.
وی بیان کرد: علت اینکه خداوند همیشه به مردم یک جامعه از راههای مختلف تذکر می دهد به دلیل اقامه نکردن نماز است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: تنها چیزی که بشر را به رستگاری و سعادت می رساند اقامه نماز به موقع و به صورت جماعت است.
مظفر اظهار داشت: امام حسین(ع) تمام زندگی خودشان را در راه اقامه نماز فدا کردند.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در آخرین لحظات عمرشان بر اقامه نماز تاکید کردند، افزود: همچنین در قرآن کریم و بیانات امامان معصوم(ع) می بینیم که بر اقامه نماز توصیه های فراوانی شده است.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین وظیفه و رسالت مدیران ادارات و سازمان های دولتی برپایی نماز به صورت جماعت است.
وی تاکید کرد: مدیران علاوه بر تشویق کارمندان زیرمجموعه به اقامه نماز، خودشان نیز باید در نماز جماعت شرکت کنند زیرا شرکت مدیر اداره در نماز جماعت تاثیر فراوانی بر تشویق کارکنان و کارمندان دارد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مدیران ادارات و دستگاه های دولتی باید دلایل حضور نیافتن کارکنان خود در اقامه نماز جماعت را بررسی و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند.
مظفر هدف از برگزاری اجلاس های نماز در استانها را باز نگه داشتن پرونده نماز در سراسر کشور دانست و عنوان کرد: باید مشکلات و نقطه ضعف های شرکت نکردن تمامی کارکنان در نماز جماعت بررسی شود.
وی ادامه داد: در مدارس نیز باید بررسی شود که آمار شرکت کنندگان در نماز جماعت در مقایسه با سال قبل در چه وضعیتی قرار دارد.
وی بیان کرد: در مورد نماز مطالب بسیار زیادی وجود دارد که نیاز است این مطالب گردآوری و برای نسل جدید تبیین شود.
وی خاطر نشان کرد: اساتید، مبلغان، روحانیون و معلمان باید تلاش کنند تا چگونگی اقامه نماز را در جامعه تبیین کنند.
به گزارش ایرنا در این همایش از 11 سازمان و اداره موفق در ترویج نماز تقدیر به عمل آمد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار