کد خبر: ۳۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷ 03 December 2016
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از افزایش بودجه سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: بودجه این سازمان از 5 دهم بودجه عمومی کل کشور به 7 دهم افزایش یافت.


به گزارش ایرنا محمد خدابخشی امروز- شنبه- در جلسه این کمیسیون افزود: در کلیه بخش‌های دولتی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اولویت استخدام در شرایط مساوی با مردان متاهل دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند است.


نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از تاریخ تصویب این قانون کلیه مردان شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی که صاحب فرزند می شوند از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می شوند.


خدابخشی ادامه داد: دربند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری عبارت «حداکثر تا فرزند» حذف می شود.


وی بیان کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده ظرف 6 ماه تمهیدات لازم برای بیمه تامین اجتماعی زنان متاهل خانه‌دار حداقل دارای 3 فرزند را در قالب نظام چند لایه تامین اجتماعی فراهم آورد.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت صرفاً جهت بانوان متاهل دارای حداقل دو فرزند تا پایان برنامه ششم توسعه، لازم الاجرا می‌باشد. اعتبار مورد نیاز این کار همه ساله در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و تامین خواهد شد.


خدابخشی افزود: صدا و سیما مکلف است در برنامه‌های خود ترویج ازدواج، ضدارزش بودن طلاق و آسیب های اجتماعی آن برای زوجین، فرزندان، فرهنگ افزایش پایبندی زوجین به خانواده و حفظ حرمت خانواده را به عنوان محورهای اصلی مدنظر قرار ‌دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای سیاست های کلی جمعیت، دولت مکلف است ضمن اجرای تکالیف ذیل با اتخاذ تصمیمات مناسب شرایط لازم برای افزایش نرخ باروری به بیش از حد جانشینی را تا پایان برنامه ششم توسعه فراهم آورد.


خدابخشی متذکر شد: سازمان بهزیستی مکلف است از طریق مرکز فوریت‌های اجتماعی و مددکاری جهت پیشگیری از اختلاف و بحران های خانوادگی و وقوع طلاق را در جهت مشارکت تمام سازمان‌ها و نهادهای متولی خدمات مشاوره ای سازمان اقدام نماید.


وی افزود: دولت مکلف بعضی از اعتبارات عمرانی خود را به تأمین خوابگاه های مناسب برای دانشجویان متاهل اختصاص و اولویت استفاده از این خوابگاه ها با زوجین دارای فرزند می باشد.


خدابخشی گفت: ماده 30 در ارتباط با تقویت نهاد خانواده و ارتقاء جایگاه زنان است. به منظور استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در عرصه های مختلف و بهره مندی جامعه از ظرفیت نیروی انسانی زنان، در فرایند توسعه پایدار و متوازن کلیه دستگاه های اجرائی موظف شدند نسبت به رعایت عدالت جنسیتی بر مبنای اصول اسلامی را در سیاستها، طرحها و برنامه های خود در چارچوب شاخص های ابلاغی نهاد ملی زن و خانواده رعایت کنند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: دولت موظف است در طول برنامه ششم حداقل مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را بر مبنای 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار تامین و از طریق سازمان‌های مذبور پرداخت نماید و به میزان افزایش در برنامه به همان میزان از محل های هدفمندی یارانه قطع شود.


به گزارش خانه ملت، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آئین نامه اجرایی براساس نظام سطح بندی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه و اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار