کد خبر: ۳۳۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 03 December 2016
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نماز نشانه یکپارچگی، اتحاد و رمز وحدت میان امت اسلامی و راه رسیدن به سعادت است و باید برای آن اهمیت بسیار زیادی قائل شد.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در دومین اجلاس استانی نماز سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: ما یک صراط مستقیم بیشتر نداریم و آن هم دین مبین اسلام است که جلوه و مظهر آن بروز 2 حقیقت بنام قرآن و عترت است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام(ص) و خاندان آن حضرت(ص) به عنوان ظهور واقعی صراط مستقیم هستند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: تا زمانی که درون نماز بر پیامبر اکرم(ص) و آل آن حضرت(ص) درود نفرستیم نماز ما مورد قبول حضرت حق واقع نمی شود.
امام جمعه زاهدان افزود: صراط مستقیم به معنی هدایت کننده به راه راست است به همین دلیل از نماز به عنوان صراط مستقیم یاد می شود.
آیت الله سلیمانی گفت: تنها واژه ای که در قرآن جمع نمی پذیرد واژه ی صراط است که ما را به ذات اقدس پروردگار عالم می رساند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در صراط مستقیم باید همراه کسانی باشیم که قبلا این راه را طی کرده اند افزود: براساس آیات قرآن کریم این مسیر را ابتدا اولیا الله طی کرده اند و ما باید ادامه دهنده راه آن بزرگواران باشیم.
عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: صراط مستقیمی که ما را بدون انحراف به خداوند متعال می رساند آن است که پیامبر اکرم(ص) و خاندان پاکش را ممتاز و شاخص بدانیم.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: نماز برای ما صراط مستقیم و حلقه ی اتصال به خداوند است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: در نماز وظیفه مند هستیم تا عقربه های دل را به سمت خداوند متعال متوجه سازیم.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این همایش گفت: در همه ی ادیان الهی بعد از ایمان نماز است که این موضوع بر مهم بودن نماز اشاره دارد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: نماز عبادت محوری و راز و نیاز با پروردگار است.
وی بیان کرد: نماز برای نجات بشر لازم و ضروری است و بدون نماز انسان به رستگاری و سعادت نمی رسد.
وی تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که هرگاه انسان با مشکلی روبه رو شد به نماز رجوع کند بنابراین نماز عامل اصلی برطرف کردن مشکلات درون جامعه است.
وی افزود: تنها راه حل برطرف کردن مشکلات جهان اسلام روی آوردن به نماز است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: وقتی صدای اذان در کشور های اسلامی سر داده می شود و مسلمانان به نماز می ایستند در دل اسرائیل ترس و اضطراب می افتد.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: مسلمانان باید به نماز اول وقت اهمیت بدهند و کار و تجارت خودشان را در هنگام اذان تعطیل کنند.
وی با بیان اینکه برپایی نماز نیازی به مجوز گرفتن از هیچ ارگانی ندارد افزود: متاسفانه برخی از افراد در این زمینه به شبهه افکنی در میان امت اسلامی روی آورده اند.
به گزارش ایرنا در این همایش که قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز حضور داشت از 11 سازمان و اداره موفق در ترویج نماز تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار