کد خبر: ۳۳۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶ 03 December 2016
رئیس هیأت مدیره جامعه معلولین سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه اماکن عمومی و دستگاه‌های دولتی هنوز معلول بوده و مناسب‌سازی محیط آن‌طور که باید برای رفاه معلولان انجام نشده است.

محمد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: جامعه ما باید به این باور برسد که معلولان نیز می‌توانند تحصیلات عالیه و شرایط رو به پیشرفتی داشته باشند.

رئیس هیأت مدیره جامعه معلولین سیستان و بلوچستان افزود: اکثر معلولان در سیستان و بلوچستان در رده‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و ورزشی تحصیلات عالیه داشته و توانمند هستند.

این مسؤول ادامه داد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اگر مصوب شود درصد بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه مسکن و اشتغال معلولان ما برطرف خواهد شد.

*قانون 3 درصد اشتغال معلولین سلیقه‌ای اعمال می‌شود

وی با بیان اینکه برخی از قوانینی که در ادارات برای معلولان در نظر گرفته شده اجرایی نمی‌شود، گفت: متأسفانه قانون سه درصد اشتغال معلولین سلیقه‌ای اعمال شده و از ظرفیت معلولان ما آن‌طور که باید در ادارات و دستگاه‌های دولتی استفاده نشده است.

نخعی بیان کرد: جامعه ما در حال رشد و پیشرفت علمی است و معلولان از این پیشرفت مستثنی نیستند و سعی کرده‌اند معلولیت را محدودیت ندانند و تحصیلات خود را در هر شرایط ادامه دهند و برای جامعه مفید باشند.

رئیس هیأت مدیره جامعه معلولین سیستان و بلوچستان اضافه کرد: متأسفانه اماکن عمومی و دستگاه‌های دولتی هنوز معلول هستند و بر اساس ماده 2 قانون جامع حمایت از معلولین عمل نکرده‌اند و مناسب‌سازی محیط آن‌طور که باید انجام نشده است.

این مسؤول ادامه داد: در شهرستان زاهدان در زمینه بانک‌ها تا حدودی وضعیت بهتر شده اما در حوزه ادارات هنوز مشکلات به قوت خود باقی است.

وی اضافه کرد: بسیاری از ادارات در زمان ساخت و سازها درصد شیب استاندارد رو رعایت نکرده‌اند و این خود به معلولان جسمی و حرکتی بیشتر صدمه می‌زند تا اینکه مسیر را برای او هموار کند.

نخعی با بیان اینکه چهار دفتر مددکاری در چابهار، زاهدان، زهک و راسک فعال است، افزود: هر ماه خدمات مختلف به ویژه به معلولان ضایع نخاعی ارائه می‌شود.

نخعی گفت: در هفته جاری تجلیل از معلولان کارمند در ادارات در کنار ورزشکاران و قهرمانان ورزشی معلول در این هفته انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار