کد خبر: ۳۴۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ 17 December 2016
پایگاه خبری اوشیدا|محله هیرمند شمالی یکی از محلات بزرگ شهر زابل به شمار می رود به طوری که حدود یک هزار خانوار در آن زندگی می کنند اما با مشکلات عدیده ای مواجه اند.
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا؛ با اینکه محله ی هیرمند شمالی از جمعیت بالایی برخوردار است و بخش عمده ای از شهر را به خود اختصاص داده اما ظاهر آن چندان شباهتی به شهر نداشته و فاقد امکانات شهری از قبیل فضای سبز و یا محل بازی مناسب برای کودکان است.
مردم محله ی هیرمند شمالی به شدت پیگیر حل معضلات شهری محله هستند به طوری که علاوه بر مراجعه به پایگاه خبری اوشیدا جهت رفع مشکلات نامه ای با امضای هزار نفر به دفتر مقام معظم رهبری و دادستان شهرستان زابل نگاشته اند و خواستار رسیدگی به اوضاع هستند.
آب فاضلاب از جداول بیرون زده و به درون منازل راه یافته است
یکی از اهالی هیرمند شمالی به خبرنگار اوشیدا گفت: این محل به لحاظ بلوار بندی، سطح خیابان و کوچه های دوطرف خیابان سیمای شهر را زشت و مخدوش جلوه می دهد و به لحاظ سطح بهداشت عمومی نیز برای مردم نیز نگران کننده است که متاسفانه در هنگام برگزاری مراسمات مردم با مشکل جدی روبرو هستند که این وضعیت در شان مردم خوب و ولایتمدار سیستان نیست.
حیدری عنوان کرد: جداول اصلی این خیابان و کوچه ها مخصوصا کوچه ی 14 مقابل پمپ بنزین ابراهیمیان از مدت ها قبل، آب فاضلاب در آن از جدول بیرون زده و به داخل منازل مردم نفوذ پیدا کرده همچنین در هنگام بارندگی این وضعیت بسیار بدتر می شود بنابراین خواسته ی اهالی این محل رسیدگی هر چه سریعتر نسبت به رفع این معضل زیستی می باشد.
وی افزود: اهالی محل بارها مشکلات موجود را با شهردار و شورای اسلامی شهر سابق و فعلی در میان گذاشته اند اما هیچ گاه شاهد پیگیری از سوی این مراجع نبودند.
حیدری تصریح کرد: از زمانی که این محله احداث شده تاکنون از کلیه خدمات شهری محروم بودیم و با این بی توجهی ها این محل و منطقه هیچ شکل و شمایلی نه تنها به روستا بلکه به منطقه شهری هم ندارد.
از خیابان هامون تا کانال زندان فاقد آسفالت است
یکی دیگر از اهالی هیرمند شمالی به خبرنگار اوشیدا گفت: با توجه به ترافیک شهری و وجود سه چهل متری از خیابان خزیمه (هامون) تا کانال زندان که بطور نامنظم باز و بسته است باید نسبت به باز گشایی آنها اقدام شود چون این بی نظمی و وعده بازگشایی باعث تخریب چهره شهری شده است.
سراوانی ابراز داشت: از خیابان هامون تا کانال زندان (تامرزخدمات شهری) تمام کوچه ها و خیابانها فاقد آسفالت می باشد در حالی که شهرداری از ساکنین بیشتر کوچه ها هزینه آسفالت را در چند سال جلوتر اخذ کرده ولی تاکنون نه تنها اقدامی نکرده بلکه کوچه هایی را هم که اقدام نموده فقط روی خاک های آن کوچه را باقیر سیاه کردند اکنون آسفالت مسخره آن کوچه ها به چاله هایی عظیم مبدل شده که هر روزه برای شهروندان از این طریق اتفاقات ناگواری ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به عدم توجه شهرداری به انجام وظیفه خود و فقدان آسفالت در این محله، گرد و غباری که از آبهای کثیف و آلوده حاصل می شود در خانه ها و سرسفره های مردم می نشینند و علاوه بر عذاب آور بودن سبب ابتلای مردم به انواع بیماری های تنفسی شده است.
سراوانی ابراز داشت: عدم توجه شهرداری، عدم نظارت راهنمایی و رانندگی و عدم نظارت اتحادیه های صنفی نسبت به ساماندهی کسبه باعث شده کسبه اتومبیل داران، موتور سواران، صافکاری پارکینگ اتومبیلها و موتورها، نمایشگاه داران و حتی مسدود شدن سر کوچه و مانع عبور زن و فرزندان این محل از کوچه و پیاده روها شده است.
این شهروند ادامه داد: با وجود فضاهای خالی از سکنه و عرصه ضمن اینکه کلی فضا برای مصارف آموزشی، ورزشی، فضا سبز و غیره در نقشه شهری وجود دارد ولی متاسفانه به اندازه یک سانتی متر در این منطقه و محل مورد بهره برداری جهت احداث موارد ذکر شده قرار نگرفته است.
ایجاد پل هوایی از ضروریات منطقه هیرمند شمالی به شمار می رود
یکی دیگر از اهالی هیرمند شمالی اظهار داشت: با وجودی که خیابان هیرمند شمالی در حد سی و پنج متری است و بلوار گفته می شود ولی متاسفانه تنها در چند متر آن چند درخت کاشتند همچنین بصورت جدول و سیمان خیابان را به دو قسمت تقسیم کردند که هیچ شباهتی به بلوار ندارد.
شهرکی با بیان اینکه، باتوجه به مساحت و مسافت زیاد این محل و منطقه نیاز به یک کلانتری در آن ضرورت دارد تاکید کرد: این منطقه و محل فاقد اوژانس و درمانگاه تخصصی و یا داروخانه و دیگر ادارات دولتی می باشد در حالی که بیشترین مساحت شهر زابل را این محل و منطقه تشکیل می دهد.
وی ابراز داشت: شهرداری جهت منافع خویش خطهای واحد را خصوصی کرده و هیچ خطی را برای حمل مردم به مرکز شهر و یا منطقه و ادارات دولتی تعیین نکرده بنابراین مردم برای حضور به ادارات و یا موارد ضروری دیگر در داخل شهر با هزینه سنگین دربستی اتومبیلهای شخصی روبرو هستند.
شهرکی بیان داشت: با توجه به اینکه، اکنون شهرستانی به نام هیرمند در سیستان وجود دارد دیگر معنی و مفهومی ندارد که در شهرستان زابل نیز خیابانی تحت این عنوان باشد بنابراین همان نام شهید بهشتی بیشتر زیبنده این خیابان است چرا که ساکنین این خیابان و محله هم مانند آن شهید مظلوم هستند.
وی با عنوان اینکه، عدم روشنایی درست در بلوار و کوچه های محل و نوسانات پی در پی از دیگر معضلات موجود در این محل به شمار می رود اضاغه کرد: عدم فشار در لوله های آب آشامیدنی در این محل و منطقه به شدت وجود دارد.
شهرکی با بیان اینکه، با توجه به وجود مدارس و عبور دانش آموزان از خیابان نیاز به پل هوایی در این محله ضروری می باشد چرا که بارها شاهد قتل چندین دانش آموز و افراد مسن و غیره که بر اثر تصادف صورت گرفته بوده ایم افزود: حال نباید شهرداری بفکر چاره ای جهت رفع این مشکلات باشد با اینکه باید فقط به فکر ورودیهای اصلی شهر باشد؟
وی در پایان گفت: خیابان هیرمند شمالی نه تنها یکی از راههای ورودی اصلی شهر محسوب می شود بلکه راه تردد قضات و افراد غیر بومی و مسئولین که جهت ملاقات و یا بازدید از زندان حضور پیدا می کنند می باشد بنابراین ما مردم این محل و منطقه از کلیه مسئولین درخواست رسیدگی، پیگیری و احقاق حق شهروندی هستیم.
این پایگاه خبری نقطه نظرات کارشناسان و شهردار زابل را منتشر نکرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دهمرده یکی از اهالی هیرمند شمالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
به مشکلات فوفق باید موارد ذیل را اضافه کرد:
1- عدم جمع آوری زباله کوچه های محل و معابر اصلی
2- عدم اجرای سیستم فاضلاب و ادامه وتوسعه آن
3- عدم وجود مدارس راهنمایی و دبیرستان با توجه به جمعیت بالای محله
و...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار