کد خبر: ۳۴۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 19 December 2016

"تنگ نالک" در بخش مرکزی خاش بعنوان سرمایه تاریخی و طبیعی بلوچستان نماد و الگوی برجسته مبارزه قوم بیدار دل، هوشیار و با بصیرت قوم بلوچ با سلطه طلبان و سلطه گران است.

بخشدار مرکزی خاش با اشاره به اینکه مرزداری و غیوری از ویژگیها و شاخصهای قوم اصیل بلوچ می باشد گفت: شهرستان خاش داری سرمایه های تاریخی، طبیعی، زیست محیطی و باستانی فراوانی بوده که هر کدام به تنهایی یک ارزش محسوب و دارای سند و محتواست.

مجتبی شجاعی در گفت وگو با افزود: تنگه نالک با دره ها و محیط زیست پاک و بکر در بخش مرکزی خاش سندی تاریخی از ایثار و فداکاری و وطن پرستی مردمان منطقه و سرمشق نسل جوان در پاسداری از میهن و دارای جایگاه مقدسی برای اهالی خاش است.

شجاعی اظهار داشت: تنگ نالک در دهستان سنگان در بخش مرکزی خاش منطقه شکست ارتش انگلیس در مقابل مردم بومی منطقه و نیاکان استکبار ستیز طوایف شهرستان است و از طرفی داری ویژگیهای سرزمینی و مخاطب و محیطی منحصر بفردی است که داری طبیعت کوهستانی و آب شیرین و گونه های گیاهی خاصی است که در طول سال به صورت مستمر میزبان گردشگران از خارج استان و داخل استان است.

وی ادامه داد: تنگه نالک در دهستان سنگان داری پهنه و عرصه وسیع مرتع است که چراگاه احشام و دامهای اهالی منطقه و حتی مناطق همجوار در شهرستان میرجاوه است و بسیاری از طبیعت دوستان و بکرنوردان تماشا چرای احشام را به عنوان یک جاذبه در این منطقه به نظاره می نشینند.

شجاعی تاکید کرد: در سالجاری با تاکیدات استاندار و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کار های ویژه و خلاقانه ای در پذیرایی از مهمانان و مسافران در ایام مختلف سال با مشارکت دهیاران و دستگاههای ستاد تسهیلات سفر فراهم آمده که تا کنون مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

شجاعی افزود: گشت و گذار در طبیعت و رجوع مردم به طبیعت دارای ریشه های دینی و ملی است و انتظار و تقاضای ما از طبیعت گردان حفظ میراث طبیعی و مراقبت از طبیعت و بهداشت محیط طبیعی است.

وی گفت: تنگ نالک در بخش مرکزی خاش می تواند به عنوان نقطه ای از شهرستان که شاهد حماسه و دلاوری مردمان منطقه در مبارزه با متجاوزان بوده است ثبت ملی گردد و بخشداری مرکزی شهرستان برنامه های خاصی برای معرفی بیشتر و ایجاد زیرساختهای لازم برای حضور گردشگران و علاقمندان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار